Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam, próbuję od pewnego czasu rozwiązać problem z tanget normal map, którą Maya tworzy z błędem lub, też to wina samego vray'a.

 

Do rzeczy, mam dwa obiekty low i high poly i, gdy renderuję mapę normal "Object space" przy użyciu funkcji "Transfer Maps" to wszystko jest pięknie, mapa wyświetla się poprawnie jako BUMP MAPPING po załadowaniu na obiekt low poly .

Jednak gdy renderuję mapę normal "Tanget space" w ten sam sposób........ to tym razem mapa zle się wyświetla, brakuje w niej "spójności" wyraznie widać przejścia na szwach........

Jest tak gdy renderuję w Vray'u v2.4, natomiast w Maya Hardware mapa wyświetla się dobrze.

 

Używam standardowego materiału "lambert", atrybuty Bump ustawiam prawidłowo ( w zależności od rodzaju mapy jest to: tanget lub object). "Filter type" w materiale ustawiony na off. W Vray'u używam ustawień podstawowych, GI wyłączona.

Z dodatkowym światłem na scenie czy bez jest tak samo.

Próbowałem z mapami tworzonymi w Xnormal, i po za importowaniu do Maya to samo dzieję się z Tanget normal ale, Object space renderuję się poprawnie.

 

Poniżej zamieszczam grafikę która lepiej to z obrazuje.

 

[ATTACH=CONFIG]102538[/ATTACH]

Edited by lsebastian
  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Jeden problem został rozwiązany..... szwy zniknęły gdy zrobiłem relax siatki UVW w Mayi, a potem wyrenderowałem na nowo normal mape .

 

Pojawił się natomiast kolejny problem, widać bardzo krawędzie na polygonach po wyrenderowaniu.

 

Obiekt jest wygładzony na powierzchni, a sama mapa wygląda dobrze.......

Może ktoś z was wie o co chodzi ?

 

[ATTACH=CONFIG]102582[/ATTACH]

 

Kwestie udało się rozwiązać zwiększając liczbe polygonów na low poly obiekcie, gdy robiłem 'retopology' .........a dokładniej mówiąc to w miejscu gdzie występuje deformacja (oczy, nos, usta) , powierzchnia teraz ta jest dopasowana lepiej.

Dziwne bo dzieję się to tylko pod vrayem, pod mr jest ok bez robienia retopology z tym że, widać delikatnie szwy w pewnych miejscach.

Edited by lsebastian

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy