Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

cześć,

 

Jestem w trakcie robienia takiej sceny. Mój zamysł jest taki, żeby oddać nastrój wczesnego, późnojesiennego poranka. Chcę w postprodukcji dodać jeszcze tło w postaci gór, bardziej naturalne niebo i mgłę. Wszystko jest oświetlane mapą hdri i vray light światełkami wewnątrz domu.

 

Moje pierwsze pytanie dotyczy odbić w szybach. Bardzo mi się nie podobają, najchętniej w ogóle bym zrezygnował z renderowanych odbić i dodał je na końcu w postprodukcji. W jaki sposób mogę wyłączyć odbicia w szkle? Może najprościej w ogóle wywalić szyby? Nie rozumiem dlaczego w szybie po lewej powstają jakieś szumy. Używałem już wiele razy tego materiału szkła i nigdy nie miałem takich problemów.

 

Moje kolejne pytanie dotyczy oświetlenia hdri. W ustawieniach światła do którego jest przypisana mapa odznaczyłem "affect diffuse", ponieważ wcześniej dom wychodził bardzo nienaturalnie, jednak bardzo zubożyło to roślinność dookoła. Zastanawiam się, czy tak zostawić i potem pobawić się w postprodukcji, czy lepiej zrobić dwa rendery z "affect diffuse" i bez i potem z jednego do drugiego przekleić sam dom?

 

podklejam render oraz ustawienia materiału szkła.

 

test18_zps7xaipalp.png

 

szko_zps4cmidvnh.png

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Więc po kolei:

-) dla każdego obiektu, pod prawym przyciskiem myszy, masz oprócz Object Properties, także Vray Properties - spróbuj tam ustawić Reflection Amount na 0

-) szum na oknie może pochodzić z błędu geometrii - jeśli masz 2 face'y nałożone na siebie w tym samym miejscu

-) w samym materiale KONIECZNIE zaznacz pozycję Affect Shadows - inaczej światło które już przejdzie przez szyby, dalej za nimi nie generuje cieni

-) odbicia masz jakie masz - spójrz co masz dookoła całego domku - same drzewa, ciemne drzewa. Więc nic się ciekawego w tych szybach nie wydarzy

-) chcesz mieć ujęcie nocne - nigdzie nie jest powiedziane że ujęcie nocne to "prawie czarna fota ze świecącymi oknami". Zrób ujęcie które oświetlisz światłem tuż po zachodzie słońca - niebo jest mocno granatowe na wschodzie i jasno niebieskie, przechodzące w kolory pomarańczy i czerwieni na zachodzie. Na bank scena będzie wszystkim i tak kojarzyć się z nocą a otoczenie przynajmniej się rozświetli.

-) w samym materiale szkla zaznacz jeszcze Fresnel Reflections - i ręcznie wpisz 2.5 lub 2.7 - to powinno mocno podbić odbicia szkła.

-) jeśli odbicia Cię generalnie cały czas rozczarowują - wygeneruj osobną warstwę (VrayRawReflections) i potem w Photoshopie nałóż ją na render w trybie Screen - będziesz mógł podbijać odbicia jak chcesz i gdzie chcesz

-) masz włączone winietowanie w VrayPhysicalCamera - jest tak mocne że narożniki obrazka masz prawie czarne - w postprodukcji sobie sam dodasz tą winiętę jaką chcesz plus o dowolnym zaczernieniu narożników

-) światło we wnętrzy domku maz chyba ustawione jako VrayLight typu Sphere - wygląda jak małe słońce :) a nie jak lampa i jest za żółte, trzeba by może pójść nie w ręcznie ustawione kolory tego świecenia, ale ustawić temperaturę (ciepło) źródła światła - coś z przedziału 3500-4500 Kelvinów

-) potestuj też jeśli masz czas kilka map hdr i jeśli masz możliwośćz różnych źródeł - dobre, wyraźne cienie plus brak artefaktów na renderze to często zasługa właśnie dobrych map HDR o dużej rozpiętości EV (czyli finalna mapa HDR składa się z jak największej ilość fotek o różnych przysłonach - to daje ogromną ilość informacji o świetle w finalnej mapie).

Tyle mi przyszło do głowy tak od ręki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności