Skocz do zawartości

ciemno i psiary...


Gość Przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam wszystkich zainteresowanych bezinteresowna pomoca,

 

otoz jak stoi w tytule tak i stoi w renderze ponizej - prawie.

tu jest jasno ale psiary ciagle. i nie moge od 2 tyg. z tego patu wylezc.

albo jest ciemno albo przeswietlone. a dluzej juz nie moge. znalazlem na sieci

co moglem, poustawialem na sposobow sto i pstro. pomozcie. chlopaki....

dziewczyny...

 

ustawienia moze podam dla przyblizenia sprawy:

 

sky, 1direct 4 mln, shade -3/0, P3, photons 512, radius 50 (wiecej bz )

view 30/15, bounces 2, diffuse 6.

 

jak kto co moze, to z gory dzieki. pozdro.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

przedobrzyles i brazil sie zagubil

Polecam jesli juz jedziesz na 2 bounce uwazac z parametrami

jesli dopalasz to jeszcze fotonami zwaz na stosunek miedzy QMC a fotonami

regulujesz to kontrastem( daj na 70-75% szary)

no i jesli jzu 2 bounce to po co az tyle fotonow,..masakra tam w scenie, nigdy tego nie wyszlifujesz,..Zacznij od 200 000 fotonow,.. i 4-8 diffuse w Serwerze.Serwer jest wlasnie po to zeby przyspieszyc, ale uwazaj bo mozna szybko zrobic nierealne oswietlenie,..za duzo informacji przepala scene, Radius niech bedzie od pol metra do 4 metrow( realna jednostka w scenie) ale moze sie tak stac ze dla 2 bouncow radius 0,1 m okaze sie odpowiedni. Wtedy wiadomo ze fotony dzialaja abrdzo slabo w scenie i czas rendera bedzie dlugi, bo QMC liczy 2 boucami wiekszosc.

Czyli musisz doprowadzic zeby info bylo zbierane tak jak w rzeczywistosci czyli jzu 1 metr dziala na oswietlenie jakiejs powierzchni. Musi byc zauwazalna roznica. Najlepiej do testow wywal materialy, daj jeden na scene( texturka jakas np tylku) szarego 75% najlepiej,..i testuj. Estimate wlasnie cos w granicach powyzej 300 napewno, i diffuse niech zacznei sie od 4 minimalnie, niech sie serwer poodbija w scenie i poszuka, a nie tylko te bounce 2. Masakrujesz kompa tymi bouncami.

View do Sec rate jak 1/3 .. to stalowa zasada, tak podobno Brazil skonstruowany.

Nie wiem skad to wynika.

Podstawa to dobre swiatlo,..z wygaszaniem, malym ale jednak(decay i Far )

do tego jak ztweakujesz fotony to polecam w scenie wygaszanie fotonow a nie reject( czyli utrata), chociaz warto poexperymentowac.

Jak widzisz wazna jest kolejnosc ustawiania .

Musisz zdac sobie sprawe co jest Naj , co jest mniej naj, a co jest juz tylko detalem.

Czesto poczatkujacy od dupy strony zaczynaja i od dypu strony zazwyczaj koncza :)

Samplowanie GI -3/0 jest ok.. undersampling tutaj pomaga,.. mimo ze dla animacji to bedzie jzu trudno ustawic. Czuwaj nad kontrastem miedzy QMC a fotonamii czyli Luma /GI/contrast.

Nie zapomnij o pochlanianiu swiatla przez materialy. dlatego polecam testowanie na jednym szaym materiale i srednim pochlanianiu.

Moze sie okazac ze ulility z podbitym GI na sciany badz sufit cos pomoze, przyspieszy,..

Grupowanie elementuw duzo daje, gdyz akceleracja wtedy przyspiesza,..grupuj w zaleznosci od odleglosci od kamery, zeby to mialo sklad i lad.

Druga sprawa to same Brazilowe materialy, one potrafia zabic render mimo dobrze ustawionego GI.

 

ale to juz inny rozdzial i bajka

 

hej

FotoAs

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności