Jump to content

ciemno i psiary...


Recommended Posts

Posted

witam wszystkich zainteresowanych bezinteresowna pomoca,

 

otoz jak stoi w tytule tak i stoi w renderze ponizej - prawie.

tu jest jasno ale psiary ciagle. i nie moge od 2 tyg. z tego patu wylezc.

albo jest ciemno albo przeswietlone. a dluzej juz nie moge. znalazlem na sieci

co moglem, poustawialem na sposobow sto i pstro. pomozcie. chlopaki....

dziewczyny...

 

ustawienia moze podam dla przyblizenia sprawy:

 

sky, 1direct 4 mln, shade -3/0, P3, photons 512, radius 50 (wiecej bz )

view 30/15, bounces 2, diffuse 6.

 

jak kto co moze, to z gory dzieki. pozdro.

  • Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

niewiem jak to w brazilu ale w mentalu jest opcja wygaszania przy GI i tu by załatwiła srawę ....... poszukaj coś podobnego ....... może jest :]

Posted

przedobrzyles i brazil sie zagubil

Polecam jesli juz jedziesz na 2 bounce uwazac z parametrami

jesli dopalasz to jeszcze fotonami zwaz na stosunek miedzy QMC a fotonami

regulujesz to kontrastem( daj na 70-75% szary)

no i jesli jzu 2 bounce to po co az tyle fotonow,..masakra tam w scenie, nigdy tego nie wyszlifujesz,..Zacznij od 200 000 fotonow,.. i 4-8 diffuse w Serwerze.Serwer jest wlasnie po to zeby przyspieszyc, ale uwazaj bo mozna szybko zrobic nierealne oswietlenie,..za duzo informacji przepala scene, Radius niech bedzie od pol metra do 4 metrow( realna jednostka w scenie) ale moze sie tak stac ze dla 2 bouncow radius 0,1 m okaze sie odpowiedni. Wtedy wiadomo ze fotony dzialaja abrdzo slabo w scenie i czas rendera bedzie dlugi, bo QMC liczy 2 boucami wiekszosc.

Czyli musisz doprowadzic zeby info bylo zbierane tak jak w rzeczywistosci czyli jzu 1 metr dziala na oswietlenie jakiejs powierzchni. Musi byc zauwazalna roznica. Najlepiej do testow wywal materialy, daj jeden na scene( texturka jakas np tylku) szarego 75% najlepiej,..i testuj. Estimate wlasnie cos w granicach powyzej 300 napewno, i diffuse niech zacznei sie od 4 minimalnie, niech sie serwer poodbija w scenie i poszuka, a nie tylko te bounce 2. Masakrujesz kompa tymi bouncami.

View do Sec rate jak 1/3 .. to stalowa zasada, tak podobno Brazil skonstruowany.

Nie wiem skad to wynika.

Podstawa to dobre swiatlo,..z wygaszaniem, malym ale jednak(decay i Far )

do tego jak ztweakujesz fotony to polecam w scenie wygaszanie fotonow a nie reject( czyli utrata), chociaz warto poexperymentowac.

Jak widzisz wazna jest kolejnosc ustawiania .

Musisz zdac sobie sprawe co jest Naj , co jest mniej naj, a co jest juz tylko detalem.

Czesto poczatkujacy od dupy strony zaczynaja i od dypu strony zazwyczaj koncza :)

Samplowanie GI -3/0 jest ok.. undersampling tutaj pomaga,.. mimo ze dla animacji to bedzie jzu trudno ustawic. Czuwaj nad kontrastem miedzy QMC a fotonamii czyli Luma /GI/contrast.

Nie zapomnij o pochlanianiu swiatla przez materialy. dlatego polecam testowanie na jednym szaym materiale i srednim pochlanianiu.

Moze sie okazac ze ulility z podbitym GI na sciany badz sufit cos pomoze, przyspieszy,..

Grupowanie elementuw duzo daje, gdyz akceleracja wtedy przyspiesza,..grupuj w zaleznosci od odleglosci od kamery, zeby to mialo sklad i lad.

Druga sprawa to same Brazilowe materialy, one potrafia zabic render mimo dobrze ustawionego GI.

 

ale to juz inny rozdzial i bajka

 

hej

FotoAs

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy