MatPat Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 Narysowalem splajnami prostokat do tego jeszcze okrag i kilka mniejszych prostokatow. Teraz chce utowrzyc na tym plaska powierchnie (oliwkowy kolor) tak zeby zostaly dziury w okregu i tych mniejszych prostokatach. No i jak to zrobic, probowalem cross section i surface cos manipulowac ale nic mi nie wychodzi. Jak to sie robi? Dodadatoko jak jescze nakazac tej powierchni by przeszla do wnetrze tych mniejszych prostokatow tworzac wew. scianki (kreski na zolto)?
kozioo Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 zattachowac wszystkie kształty i dać na to extrude'a. Przynajmniej ja bym tak probował ;)
kozioo Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 No pod mshsmtha to sie nie nadaje, jak każda zresztą powierzchnia tworzona automatycznie przez maxa:) Ale późniejsza obróbka w EP/EM jest wg mnie możliwa. Oczywiscie troche ograniczona, ale dla chcącego nic trudnego ;)
MatPat Napisano 26 Październik 2004 Autor Napisano 26 Październik 2004 No ale extrude mi robi wytloczenie w pionie, a nie w poziomie. Inaczej mówiąc tworzy pionowe ścainy, a nie podloge z dziurami.
kozioo Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 no to moze extrude z wartością ujemną, a potem przekonwertować do editmesha i wywalić dolną podstawę?
Marcin Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 zainteresuj sie opcja "create" z poziomu sub-edit poly zaznacz interesujace cie edge`y przeciągnij z shiftem (extrudowanie) pozniej za pomoca create utwórz polygony wg. wlasnych upodoban edytujac poszczegolne wysokosci wycięć ... na takie cus jak przedstawiles to 1 min roboty ... a i przyjemna i pozyteczna metoda ...
k.jansen Napisano 26 Październik 2004 Napisano 26 Październik 2004 1.rysujesz splajnami to co chcesz ( tylko pamiętaj aby zlikwidować zaznaczenie przy Start New Shape ) 2.na dowolnym splajnie klikasz prawym klawiszem myszki i wybierasz convert to editable poly i już masz płaszczyznę z dziurami,a jak chciałbyś zrobić kołnierze wokół dziur to extrudujesz krawędzie po zaznaczeniu selekcji border na poziomie sub-object pozdr. k.jansen
Rekomendowane odpowiedzi