jokerproject Napisano 27 Listopad 2016 Napisano 27 Listopad 2016 Witam was serdecznie!!! :) Jakiś rok temu, zakładałem podobny temat, niestety praca i inne okoliczności spowodowały, że robiłem coś od czasu do czasu i nie było sensu tego pokazywać. Jednak przyszedł nowy rozdział, nowe inspiracje i chęci. Pokazuje kilka prac, tworzonych różnego rodzaju technikami, zazwyczaj jest to mattepainting z nakładem na dp. Potrzebuję rad jak w dobrym tempie i liniowo zacząć progresować w dp. Od czego zacząć? Jak wy zaczynaliście? Jeśli ktoś chciałby pomóc, albo razem ze mną chciałby ćwiczyć umiejętności to zapraszam na pw na fb ;) http://www.facebook.com/profile.php?id=100003023057507&fref=ts. Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc ;) MK3.jpg lololololo4.jpg - ten projekt jest nie skończony, ale nie mam na niego pomysłu :/ church3.jpg 1.jpg char 2.jpg
wajktor Napisano 28 Listopad 2016 Napisano 28 Listopad 2016 Cześć! Prace są w dechę, szczególnie klimatyczny jest ten kościół. Szybki progres? Dużo malować, malować rzeczy których się nie malowało, uczyć się od innych, kopiować rzeczywistość. Wiele osób poleca "master studies". Wpisz na yt 'Noah Bradley Master Studies'. Koncepcja jest taka, że bierzesz artystę który wytrzymał próbę czasu (jakiegś klasyka np. Carl Spitzweg) i kopiujesz jego pracę, próbując zrozumieć i nauczyć się jak najwięcej. Powodzonka
jokerproject Napisano 6 Grudzień 2016 Autor Napisano 6 Grudzień 2016 Dzięki wielkie Panowie :) Od tego weekendu wystartuje z ćwiczeniami max. 3-4 w tygodniu, niestety na więcej nie mam czasu, malowanie z referencji czy tak jak Wajktor napisałeś, kopiowanie prac jakiegoś artysty. Zobaczymy co z tego będzie ;) Tymczasem wrzucam kolejny projekt, jest nieskończony i prosiłbym o radę, co zrobić by włożyć w niego to coś? Założenie jest takie, że ogół musi być ponury ale jak na nią patrzę to jest taka obojętna, szału nie ma... Jak coś to możecie robić overpainty itd ;)
keajra Napisano 6 Grudzień 2016 Napisano 6 Grudzień 2016 Aby bylo bardziej ponuro IMHO trzeba by zdesaturowac albo wyrzucic czerwony neon i cyan swiatel samochodu. Takze popracowalbym nad samym samochodem gdyz forma odstaje od reszty (przydaloby sie wiecej rownosci - podobnie jak w samochodach 3D :) ) Ogolnie podoba mi sie.
WaxTheFox Napisano 6 Grudzień 2016 Napisano 6 Grudzień 2016 Hej (: zrobiłam szybciutki over. Rozbielone tło po lewej strasznie się wybija - taka jasna perspektywa powietrzna występuje przy bezchmurnej słonecznej pogodzie (w pochmurny dzień kolory paradoksalnie stają się wyrazistsze), więc jesli chcesz zachować porę dnia trzeba by się było zastanowić nad deszczem lub nad zanikaniem trzeciego planu. Ja zmieniłam porę na wieczór, ale nie musisz wcale iść w tym kierunku. Kolejna sprawa - budynki zlewają się z niebem. W krajobrazach ważne jest przeanalizowanie źródeł światła i stwierdzenie co jest ciemniejsze - ziemia czy niebo? Zaznaczylam strzalkami kierunek świateł - poświaty zza budynków charakterystycznej dla pejzaży miejskich i świateł reflektórów, które są przeciwwagą dla nieba. Jednocześnie światła reflektorów są skupione na punkcie poza obrazkiem, więc nie oświetlają pobliskich ścian, a jedynie poziomo rozchodzi się niebieska flara (nie wiem jak to nazwać, taki filmowy, bardziej szpanerski efekt). Dodatkowo niebo może odbijać się w kałużach na ziemi, delikatnie oświetlać/zarysowywać jakieś śmieci na ziemi. Również wydaje mi się, że jest problem z kompozycją, główny punkt miał być chyba przy jegomościu majstrującym przy samochodzie? Uwagę skupia również motel i znak B, a także połączenie tej jasnej przestrzeni z ciemną chatką. Kontrast zawsze przyciąga wzrok, czy to kontrast kolorystyczny, czy walorowy, wykorzystuj to w budowaniu kompozycji. Dodatkowo układ budynków mógłby bardziej 'kłaść' się w stronę tego głównego punktu, ale to już sporne kwestie. Jeśli chodzi o mroczne klimaty to polecam ci mojego ukochanego Friedricha, mimo, że malował głównie krajobrazy zwróć uwagę na to jak balansował światłocieniem i relacją ziemia-niebo. Jeśli chodzi o miejskie klimaty przychodzi mi do głowy tylko Edward Hopper, który też klimatycznie może ci się on przydać, ponieważ jego obrazy bardzo często wywołują emocje osamotnienia, są takie.. hmm chłodne, wręcz kliniczne. Ogólnie realizm... może nokturny Gierymskiego. Szukaj referencji po tagach po prostu (; Mam nadzieję, że w jakikolwiek sposób udało mi się pomóc (:
jokerproject Napisano 6 Grudzień 2016 Autor Napisano 6 Grudzień 2016 Jesteście zaje...iści :D Wiedziałem, że budynki i niebo zlewają się ze sobą no ale co ruszyłem to gorzej było.... Na samym początku zbudowałem scenę, dopiero potem dodawałem jakieś tam elementy tupu koleś itd. Niestety nie mogę go wywalić i w tym cały problem bo rzeczywiście przy tej kompozycji on tam nijak pasuje :/ Masz rację Fox, trzeba zrobić noc i będzie wszystko lepiej do siebie pasować. Spróbuję jeszcze zwrócić samochód w drugą stronę, dałbym źródło światła pochodzące z lamp i może w jakiś ciekawy sposób udałoby mi się oświetlić niektóre partie budynku ;) Ps. Chciałbym wam się odwdzięczyć równie konstruktywną krytyką w waszych tematach, ale wchodzę, patrzę i myślę sobie, że póki co to Michał jesteś za cienki w gaciach żeby coś konkretnego napisać :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się