Jump to content

wajktor

Members
  • Content Count

    91
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

69 Excellent

About wajktor

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa
  1. Sam sprzęt jest wyrenderowany bardzo wiarygodnie ale tło psuje ogólny efekt - czystsze i jaśniejsze byłoby bardziej trafione. Nie jestem też fanem tych zaczernionych krawędzi.
  2. Spróbuj się z nowymi tematami i z nowymi kadrami. Wyjdzie Ci to na plus jeśli złamiesz niektóre ze schematów i trochę się pomęczysz. Widoki bardzo z góry, albo bardzo w dół. Z dachów budynków, z wnętrza jaru. Im bardziej nowa perspektywa i temat tym lepiej.
  3. Cześć! W Twoim przypadku widać, że postacie to Twój konik dlatego fajnie, że zdecydowałeś się skupić. Myślę, że rozproszenie zbyt wieloma zajęciami nie pozwala osiągnąć mistrzostwa w jednej dziedzinie. Choć podziwiam niektórych użytkowników, bo wymiatają i w 2d i w 3d. A skoro tak to Twoja decyzja, żeby poprawić umiejętności anatomiczne jest jak najbardziej na miejscu, bo widać braki. Polecam serwis http://reference.sketchdaily.net/en/, przydatny do szybkich szkiców. Najlepiej gdybyś anatomię portretową ćwiczył na sobie, lub swoich bliskich i znajomych. W każdym razie żywi ludzie i tradycyjne media to jest to. Pogłębiaj swoją wiedzę na temat anatomii poprzez naukę o kościach, mięśniach, o tym jak się ze sobą łączą i współpracują. W sieci są referencje dla studentów medycyny, przydatne też i dla artystów. Próbuj upraszczać kształty choćby tak jak uczy "Andrew Loomis - Rysowanie Ludzi" Ostatni szkic z 2016 kłuje w oczy brakiem zrozumienia. Jak mięśnie pośladków i nóg otaczają kość udową i miednicę? Powinieneś konstruować całą postać od podstaw jeżeli robisz to z wyobraźni, a pozycja jest Ci mało znana. Najlepsi artyści używają referencji, mimo że potrafią z pamięci narysować sylwetkę, warto o tym pamiętać. Z drugiej strony, jeśli nie interesuje Cię realizm, a uproszczenie rzeczywistości poprzez rysunek to na pewnym etapie refki nie będą niezbędne. Za to ostatnia paczka szkiców z 2017 jest w dechę. Podobają mi się u Ciebie kolory i to jak operujesz pędzlem, poza tym prace wydają się spójne i dobrze się na nie patrzy. Pociśnij anatomię i będzie w dechę.
  4. Ciekawe, ciekawe, podejmę się, bo zostało jeszcze parę dni.
  5. Nie za duże różnice w tonie? Od mocnych bieli prawie do czerni na samym policzku. Skóra jest jasna więc tylko w ostrym świetle będą pojawiać się takie skrajności, a w Twoich szkicach nie ma mocnych cieni rzuconych. Twoje Kolesove inspiracje to jest to. Zanim przeczytałem, że to studium już chciałem się zachwycać nad stylówą, ale i tak szacun ;)
  6. Przy tych ptaszkach może powinnaś bardziej zaszaleć z kolorem? Widać, że pozwoliłaś sobie przy tym górnym na trochę fantazji, ale może nie powinnaś się w ogóle ograniczać?
  7. Studium bab i szybkie brzozy. Same brzozy nie osiągają zawrotnych prędkości, ale ich rysunek już tak. Każda Twoja wskazówka jest dla mnie bardzo cenna.
  8. Pozytywna teka. Podobały mi się Twoje prace linearne, co więcej nie wiem nawet czy przed poprawką kontrastów, ta jedna nie podobała mi się bardziej. Ostrożnie z równaniem do szeregu, bo może zrobiłeś tamtą pracę w bardziej stonowanej kolorystyce nie bez powodu.
  9. Ciekawa i różnorodna teczka. Myślę, że zbyt krytycznie podszedłeś do swoich akwareli, to trudne medium szczególnie na początku. Nawiasem mówiąc to fajne widoki masz widoki z okna.
  10. Myślę, że zrobiłbyś duży postęp gdybyś malując, próbował skupiać się na całości (kompozycji) ilustracji, a detal i przysłowiowe "skrobanie" odłożył na sam koniec. Po prostu jest to kwestia zmiany schematu myślenia o grafice, spróbuj, może poczytaj właśnie o kompozycji. Postaraj się myśleć o canvasie jak o prostokącie który masz do zaprojektowania, a który składa się z abstrakcyjnych kształtów. Spróbuj też nabrać lekkości w malowaniu, nie przywiązuj się do tego co namalowałeś, jak coś nie jest jak trzeba zamaluj, albo namaluj od nowa. Lubię Twoje stylizowane prace, te z lineartem. Deadpool wygrywa ;)
  11. Fajne rzeczy, dawaj dalej. Ziemniaki stylistycznie, skojarzyły mi się z Sergeyem Kolesovem.
  12. Zgadzam się z JonJoan'em, z głowy ciężko wyciągnąć rzeczy, których nie narysowało się wcześniej z obserwacji. To tak jakby malować postacie nie rysując wcześniej ludzi. Mimo wszystko wychodzi Ci to fajnie, a ja z kolei rozumiem Twoją rozterkę bo mam tak samo. Chciało by się tworzyć ale najpierw trzeba się nauczyć. Im więcej się nauczysz tym bardziej Twoje prace będą przypominać rzeczywistość, czyli będą bardziej wiarygodne. Zmruż oczy i popatrz na swoje prace. Mają klimat ale przydałoby się coś jasnego dla zrównoważenia tonów.
  13. Podobają mi się te twarze, choć mam wątpliwości do ucha ostatniej postaci (chyba jest za duże). Czy anatomię masz już w jednym palcu? Czy wiesz jaka kość ma jaki kształt, podobnie z mięśniami i skupiskami tłuszczu? Widać, że ogarniasz co trzeba, ale w modelowaniu twarzy anatomię trzeba mieć zrobioną 'perfect'. Na necie jest dużo referencji. Najlepsze są te prawdziwe, czyli zdjęcia z sekcji zwłok. Edit: Ha! Masa :D
  14. Super, ta pani na łące szczególnie mi się podoba.
  15. Cześć! Prace są w dechę, szczególnie klimatyczny jest ten kościół. Szybki progres? Dużo malować, malować rzeczy których się nie malowało, uczyć się od innych, kopiować rzeczywistość. Wiele osób poleca "master studies". Wpisz na yt 'Noah Bradley Master Studies'. Koncepcja jest taka, że bierzesz artystę który wytrzymał próbę czasu (jakiegś klasyka np. Carl Spitzweg) i kopiujesz jego pracę, próbując zrozumieć i nauczyć się jak najwięcej. Powodzonka
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy