Piotr Jamroz Posted February 28, 2016 Posted February 28, 2016 Cześć! Nazywam się Piotrek, mam 17 lat i od około roku próbuje rysować :D. W związku z tym, że bardzo mnie to wciągnęło chce dołączyć do tej społeczności i zasięgnąć porad oraz krytyki od ludzi po fachu. Będę starał się zamieszczać prace na bieżąco. Aby nie być gołosłownym- oto pare moich dotychczasowych pracek: Proszę o krytykę i z góry dziękuję 😄
Wojsuj Posted February 28, 2016 Posted February 28, 2016 Witam :DD Z tego co zauważyłem - unikaj czerni :D
Piotr Jamroz Posted March 29, 2016 Author Posted March 29, 2016 (edited) Trochę zapomniałem o tym forum ponieważ działam głownie na innym. Kolejne prace : Edited June 15, 2016 by Piotr Jamroz
JonJoan Posted June 16, 2016 Posted June 16, 2016 (edited) Bardzo fajny start. No i oczywiście niezły wypas jak na Twoje lata. Ja mogłem pomarzyc o taki mpoziomie w twoim wieku. Z tym że ja nawet nie miałem wtedy komputera (co dopiero mówić o internecie i tablecie). Teraz pierwszy laptop dostaje się na komunię. A za moich czasów kredki + długopis w dłoń i jechane. Bleh... Zwrócę uwagę na jeden wyraźny błąd. Bo sam ostatnio dziargam portrety. Trzeba zwracać mocno uwagę na walor. Na początku jak malujesz twarz, staraj się nawet ani razu nie przybliżać pracy. Bo raz że detale to się robi później a dwa że na początku należy stworzyć taką "blokową" pracę. Co to dokładnie znaczy? Blokowa praca to taka która zawiera wszystkie informacje oprócz detali. Czyli proporcje, formę' temperaturę, nasycenie no i oczywiście walor. Tutaj oczy jednocześnie są za ciemne (obwoluta, rzęsy, rogówka) i za jasne w przypadku bielma. Początkujący często popełniają ten błąd bo chcą podkreślić ich (oczu) wagę. A to się tak nie robi. Wagę podkreśla się głównie poprzez ilość detali a walor musi po prostu trybić. Tu nie do końca trybi i dziewczyna wygląda trochę jak manekin Ewa z alternatywy4. Pamiętaj- przez pierwszą godzinę lub dwie maluj obraz z daleka (z boku malunku umieść refkę rzecz jasna) i będzie git. Reszta... Na razie nie zwala z konia. Ale jest na dobrej drodze. I aż się prosi o dalsze działania. A, z jakiego forum jeszcze korzystasz? Może ja bym się spróbował dodatkowo wypromować, zasięgnąć jakiś rad? Edited June 16, 2016 by JonJoan
Piotr Jamroz Posted June 16, 2016 Author Posted June 16, 2016 Od początku mojej "twórczości" udzielam się na graffika.pl ale po pewnym czasie stwierdziłem, że tutaj zasięgnę bardziej fachowych porad. Dzięki za krytykę :)
norden Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Masz tendencje do takiego dziubdziania w detalu kiedy wiele innych globalnych aspektow w pracy jest zapomnianych jak perspektywa i poprawne oswietlenie czy dobor barw. Wiecej szkicuj. Zamiast jednego obrazka... Wymysl sobie 20 tematow i na kazdy poswiec 5 minut. pozdrawiam.
norden Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 Widzisz zmiana na plus. Poswieciles mniej czasu a rozkminiles wiecej tematow. Teraz z powyzszych obrazkow mozesz sobie wybrac ktorys ktory najbardziej uwazasz ze ci wyszedl i kontynnuowac go dodajac do niego jakas historie albo pojsc w jeszcze inne tematy. Sprobuj dodac jakies postaci/ architekture by bylo ciekawiej, jakas historie dziejaca sie. Ja osobiscie lubie krajobrazy ale wiekszosc ludzi tzw generalnej publiki zawsze to troche usypia. Teraz ludzie lubia cos co jest: - Dynamiczne. - Nowatorskie w jednym lub kilku aspektach. - Wciaz na wysokim poziomie techniczego wykonania. - Najlepiej gdy tematem sa legendy albo opowiesci o herosach. Oczywiscie warto myslec poza pudelkiem i pojsc calkowicie w odmienne swiaty/ tematy. O ile nie jest ot naiwne i zrozumiale kazdy na pewno polubi. pozdrawiam 1
Piotr Jamroz Posted July 7, 2016 Author Posted July 7, 2016 Dwa stare rysunki i dwa nowe. Krytyka mile widziana. Nie mam siły już tego kończyć:
JonJoan Posted July 7, 2016 Posted July 7, 2016 (edited) Płaskowyż bardzo fajny. Harmonia kolorów trybi. Edited July 8, 2016 by JonJoan
Piotr Jamroz Posted July 10, 2016 Author Posted July 10, 2016 A mógłbyś może trochę bardziej rozwinąć tą poradę? Nie dałeś mi do zrozumienia dlaczego właściwie miałbym zacząć od ołówka i farb (nie twierdzę, że ich nie używam). Mogę się mylić, ale czy to nie jest jedynie narzędzie? Co za różnica czy maluje cyfrowo czy analogowo?
Asleep Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 zrób po prostu martwą na płótnie odpicuj ją najlepiej jak tylko możesz poświęć dla niej jak najwięcej czasu i wrzuć
Piotr Jamroz Posted July 10, 2016 Author Posted July 10, 2016 Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na pytania. Zapytam jeszcze czy jest jakaś możliwość obejrzenia pańskich prac? Chciałbym po prostu mieć pewność, że dostaje poradę od osoby znającej się na tym.
Asleep Posted July 11, 2016 Posted July 11, 2016 Moich prac nie ujrzysz bo nie chce abyś się poddał z rysunkiem ale jak już chcesz wiedzieć to rysuje skilem między Kuciarą/John Park a Okoniem, więc bierz farby i pomaluj bardzo dobrze, bardzo długo i wstaw prace no chyba że chcesz być nie wiadomo kim i masz gdzieś rade innych
JonJoan Posted July 11, 2016 Posted July 11, 2016 To chyba nie tak działa? Jak się widzi prace lepszych od siebie to to działa motywująco a nie zniechęcająco?
norden Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Wszystko w dobra strone panie Jamroz! Zacznij obczajac powoli tematy zwiazane z 3d jezeli planujesz w przyszlosci prace w grafice. Na poczatku mozesz np sprobowac przygotowywac sobie takie layouty pod rysunki...gdzie skala obiektow i kamera beda mialy precyzyjne poparawne parametry.
rymin Posted July 14, 2016 Posted July 14, 2016 Pierwsze dwa bardzo dobre - widać, że próbujesz się rozwijać i eksperymentujesz co jest ok. Natomiast concept tej postaci jest kilka poziomów niżej niestety. Wszystko jest rozmazane, nieczytelne i niczemu nie służy tak naprawdę. Zastanów się czy robiąc taki rysunek możesz go dać następnej osobie i nie będzie ona miała do ciebie żadnych pytań? Tutaj pytań byłoby 1000 więc nie jest to dobry concept. Podejrzewam, że pomysł możesz mieć ciekawy ale kiedy go przedstawisz tak słabo- nikt nie potraktuje cię poważnie jako pracownika. Może spróbuj najpierw prostszych rzeczy- lineartów i płaski kolor. W concepcie najbardziej liczy się pomysł- wykonanie to już kwestia gustu. Zobacz, że concepty do gry pokroju Uncharted 4 były robione w ten sposób- i wystarczyły. Nie zrażaj się bo widać, że pracujesz nad sobą ale przy koncepcie zwracaj uwagę na "następną" osobę której ten pomysł przekazujesz. Pozdrawiam
norden Posted July 14, 2016 Posted July 14, 2016 (edited) Niczego nie poprawiaj mr Piotrze. Lec dalej z tematami ktore masz w glowie. Nie zatrzymuj sie na poparawkach. Kiedys jeszcze cie zmaltretuja poprawkami. Narazie czerp fun z tej grafiki. Jezeli masz problem z tematami... Mam cos co mi kiedys pomoglo nieco. Wymyslasz historyjke (nie musi miec sensu)... Wlasna lub bierzesz jakas twoja ulubiona ksiazke lub film... Ilustrujesz ta ksiazke, albo wymyslasz dodatkowe sceny ktore w filmie moglyby byc a ich nei ma. Chodzi o to by tematy ktore robisz nie byly rozchwiane jak na wietrze. Robiac seriami pod dany "swiat" wyuczysz sie roznych stylow i podejdziesz do kazdego z uniwersow kilka razy. W miedzyczasie mozg sobie bedzie pracowal nieswiadomie nad tymi tematami. W grafice nie chodzi tyle o detal co o to bys posiadal w glowie baze danych/ biblioteke wszystkiego tego co istnieje + wszystkiego tego co nie istnieje ale egzystuje w popkulturze, sztuce. Mowie tu o takich starwarsach, startrekach, obrazach klasykow, sztuce nowoczesnej etc... Im wiecej bedziesz pamietal z tego co bylo tym latwiej bedzie ci tworzyc rzeczy ktorych... jeszcze nie bylo! Oprocz 3d. Zainteresuj sie tez programowaniem. Nie chodzi mi o to bys nauczyl sie odrazu wszystkiego naraz... Raczej chodzi mi o to bys sprobowal sie dowiedziec co jest i z czego sie korzysta w pracy. Odpal sobie np kompilator do pythona i sprobuj zaprogramowac jakies bardzo proste rzeczy. Moze ci sie spodoba. Duze pieniazki i fajna kariere mozna robic gdy masz oprocz artystycznej rowniez techniczna wiedze... To pozwala na bardzo spobodne poruszanie sie po roznych miejscach potem. Wiec jezeli masz czas. Zainwestuj go nawet w to w co do tej pory nie inwestowales. Ot tak z ciekawosci. W internecie do wszystkiego sa poradniki i tutoriale. Edited July 14, 2016 by norden
Piotr Jamroz Posted August 7, 2016 Author Posted August 7, 2016 (edited) Szkice średnio do 30 minut jeden, bez referek Edited August 7, 2016 by Piotr Jamroz
Piotr Jamroz Posted August 10, 2016 Author Posted August 10, 2016 (edited) Edited August 10, 2016 by Piotr Jamroz
Piotr Jamroz Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 (edited) Edited August 15, 2016 by Piotr Jamroz
Piotr Jamroz Posted September 8, 2016 Author Posted September 8, 2016 Coś nowego :D Proszę o wskazanie błędów i krytkę. Zdaję sobie sprawę z tego, że zapewne w waszych oczach cała ta praca to jeden wielki błąd no ale cóż zrobić, może kiedyś do was dorównam ;D Z góry dziękuje
Jacek Kuna Posted September 8, 2016 Posted September 8, 2016 Hej Piotr, Wydaje mi się, że przydało by się nieco zróżnicowania koloru. Po prawej stronie obrazka pojawiają się jakieś brązy, jasne plamki, trochę bladej żółci a nie tylko zielenie jak w reszcie obrazka i to właśnie tam jest zdecydowanie najciekawiej. Co do kompo się nie wypowiem bo z tym kuleję, ale pewnie ktoś odpowiedni się zdecyduje. Generalnie widać że idziesz do przodu.
zlyczlowiek Posted September 10, 2016 Posted September 10, 2016 Wydaje mi sie, ze Jacek ma troche racji! Obraz jest mocno monochromatyczny. Tez moznaby troche urozmaicic miejsce, dodac elementy zwracajace uwage, sama flore tez przyprojektowac, moze pooperowac wiecej ksztaltami. Tez madrzej operowac walorem, wokol najwazniejszego elementu. Zgaduje, ze Twoim celem bylo zwrocenie uwagi widza na schodach, a nie na tym tajemniczym lesie po prawej, przynajmniej nie w pierwszej kolejnosci! A wlasnie na prawo ucieka wzrok, bo jest tam najwiekszy kontrast. Taka propozycja luzna z mej strony, uspokoilem dalszy plan, wyeksponowalem schody, koncentrujac tam najwiecej rzeczy przyciagajacych uwage (rzezby, kwiaty, jakies swietliki, magia czy cokolwiek mialem na mysli dodajac swiecacy syf w powietrzu, oraz roznicujac kolor lokalny schodow, i rzezb wzgledem otoczenia). Mam nadzieje, ze widac na zalaczonym obrazku co mam na mysli, a nie jest wcale takie pewne, bo robie to pozno w nocy, jutro zlekne sie mego waloru... :) 1
Piotr Jamroz Posted September 11, 2016 Author Posted September 11, 2016 (edited) Panie Złyczłowiek'u, jestem w wielkim szoku. Dzięki za zaangażowanie jakie włożyłeś w ten over :) Przyznaje, spierniczyłem kolorystyke i pare innych żeczy ale głównym celem rysunku było poćwiczenie kompozycji z której w pewnym sensie jestem zadowolony (nie wiem czy słusznie, pewnie za chwile mi to minie) . Kurde, aż trudno mi uwierzyć że to był mój rysunek :D Edited September 11, 2016 by Piotr Jamroz
Piotr Jamroz Posted September 18, 2016 Author Posted September 18, 2016 Kolejna dżungla. Krytyka i poprawki mile widziane :)
Kwachu Posted September 18, 2016 Posted September 18, 2016 Nono fajnie Ci to wyszło. Widać, że wziąłeś sobie rady do serca, i Twoja praca nie jest już taka monochromatyczna. Wydaje mi się tylko, że poszczególne plany są zbyt płaskie, brakuje trochę większego zróżnicowania waloru, szczególni na drugim planie, przez co wygląda to trochę nienaturalnie. Ale ogulnie dobra robota ;)
purin Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Ładnie operujesz kolorem i swiatlem ale w twoich pracach drazni taka "mechaniczna szkicowosc". Slabo roznicujesz materialy. Skala, kora drzewa, rosliny, mech - wszystko malujesz w podobny sposob mechanicznym ruchami pedzla. Np. ten domek z ostatniej pracy - nie jestem wstanie w ogole odczytac z czego jest zbudowany (o dachu nie wspominajac) ani zidentyfikowac roslinnosc (wyglada jak kupa zielonych bobkow). Po pierwsze - za malo uzywasz refek. Po drugie - robisz za szybko. Namaluj roslinke lisc po lisciu. Gore skalka po skalce. Zrobisz tak raz, drugi, trzeci a za czwartym juz nie bedziesz musial.
Piotr Jamroz Posted October 10, 2016 Author Posted October 10, 2016 Dzięki za krytyke purinie. Wstawiam kolejny rysunek, w którym niestety nie zastosowałem twoich porad. Słabo w nim z materiałem i tymi mechanicznymi ruchami, ale wykonałem go bez żadnych referek, także czego możnaby się spodziewać. W każdym razie w kolejnych pracach wezmę sobie twoje rady do serca. Proszę o krytykę i z góry dziękuję
Piotr Jamroz Posted November 16, 2016 Author Posted November 16, 2016 (edited) Od niedawna zacząłem próbować rysować w szkicowniku, tak więc dodaje kilka moich bazgrołów: I na koniec dwa nowe digitale Edited May 25, 2017 by Piotr Jamroz
wajktor Posted November 17, 2016 Posted November 17, 2016 Myślę, że czasem chcesz zrobić pewne rzeczy za szybko. Podejrzewam, że kiedy nad czymś siedzisz to coś Cię goni i nie robisz podstawowej rzeczy podczas tworzenia czyli nie jesteś tu i teraz. Może nie skupiasz się na samym procesie tworzenia który koniec końców jest sam dla siebie? Spróbuj tworzyć nie myśląc o efekcie tego co tworzysz, nie myśląc o tym, że ktoś to zobaczy. Widać to szczególnie w szkicach mechów w szkicowniku. Są szybkie do tego stopnia, że nawet chyba nie zastanowiłeś się co jest czym, jaki ma kształt. Bardziej od mechów przypadły mi do gustu potwory które są super. Podoba mi się Twoje poszukiwanie tekstury w portretach czy zieleni, tworzy to naturalny odbiór tego co robisz.
Piotr Jamroz Posted December 6, 2016 Author Posted December 6, 2016 Coś nowego ode mnie. Krytyka jak zawsze mile widziana :D 10 minutowe szkice bez refek. Ogólnie mam pewien problem z nimi, mianowicie prawie w ogóle ich nie używam a przynajmniej nie w ten sposób że podczas rysowania mam przed sobą zdjęcie. Rysowanie z głowy jakoś daje mi większą przyjemność, bo wiem że tworzę to sam od początku do końca. Czy to błąd?
JonJoan Posted December 6, 2016 Posted December 6, 2016 Chyba tak. Na początku kiedy się uczysz, refek trzeba stosować bardzo dużo. Jeden mistrzu powiedział że powinno to być przynajmniej 5- 6 na pracę. Chociaż przyznam że bardzo fajnie idzie ci tworzenie pejzaży "z bani".
wajktor Posted December 7, 2016 Posted December 7, 2016 Zgadzam się z JonJoan'em, z głowy ciężko wyciągnąć rzeczy, których nie narysowało się wcześniej z obserwacji. To tak jakby malować postacie nie rysując wcześniej ludzi. Mimo wszystko wychodzi Ci to fajnie, a ja z kolei rozumiem Twoją rozterkę bo mam tak samo. Chciało by się tworzyć ale najpierw trzeba się nauczyć. Im więcej się nauczysz tym bardziej Twoje prace będą przypominać rzeczywistość, czyli będą bardziej wiarygodne. Zmruż oczy i popatrz na swoje prace. Mają klimat ale przydałoby się coś jasnego dla zrównoważenia tonów.
Ania Posted December 15, 2016 Posted December 15, 2016 Łódka w #50 - linia wody wygląda krzywo (przy łódce), bo chyba zrobiłeś linię prostą a powinna być wykrzywiona do przodu wzdłóż styku z łódką. I wygląda jakby ten tylni pokład łódki miał inne nachylenie niż przedni, a powinny być równolegle. Woda w żadnej z tutejszych prac nie wygląda zbyt naturalnie, chyba to byłby właśnie taki temat żeby podglądnąć i poćwiczyć na referencjach. Niestety w obrazkach z referncji też woda jest chyba najsłabszym punktem, również te kałuże i morze. Ćwicz. Nie żebym potrafiła lepiej, ale tak mi podpadło. Niektóre prace bardzo przyjemne, mam wrażenie że im szybszy szkic tym ci lepiej wychodzi.
Piotr Jamroz Posted December 17, 2016 Author Posted December 17, 2016 30 minutowy szkic z bani Tego chwilę dłużej męczyłem. Również z wyobraźni
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now