Jump to content

Recommended Posts

Witam:)

 

od dłuższego czasu przeglądam forum i w końcu postanowiłem założyć wątek. Rysunkiem zajmuję się już jakiś czas, od kilku miesięcy próbuję sił w digitalu, nawet udało mi się załapać na praktyki w Vinci Games przez chwilę. Wrzucam moje ostatnie wypociny oraz bardzo byłbym wdzięczny za konstruktywne zjechanie ich:)

 

92064249.jpg49886910.jpg31648950.jpg47727141.jpg43981528.jpgdarkknight2c.jpg57609810.jpgforestc.jpg

Edited by motyl
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fajne.

Krasnoludy opracowujące plan wojenny podobają mi się najbardziej bo jest story telling :)

W pierwszych pracach troche nadużywasz czerni, ale potem już lepiej. W tych ćwiczonkach z refek filmowych bardzo ładnie sobie radzisz z values.

 

W zasadzie nic tylko cisnąc dalej!

Link to comment
Share on other sites

Witam!

To co od razu rzuciło się w oczy to brak bryłki. Coś tam próbujesz, ale generalnie bez zastanowienia. Nie określiłeś źródła światła, albo zmieniałeś je w trakcie malowania i to główna przyczyna problemu.

Druga sprawa to, że nie myślisz o bryle. Pociągnąłeś linie na hełmie, przecinając go na pół, a potem przez cały tułów leci ona w tym samym miejscu. Głowa nie jest w tym samym położeniu co przód zbroi, więc idąc za ciosem "linia" też nie będzie.

 

Poprawiłem oświetlenie i stworzyłem focal point. Zasugerowałem zmiany w perspektywie (nie, nie mówię, że teraz jest w pełni idealnie, bo nie taki jest tego cel - nakreśliłem tylko mniej/więcej). Ustawiłem Ci też nogi, które miałeś jakoś dziwnie połamane. Stopami się za dużo nie bawiłem, bo wydaje mi się, że musisz jeszcze przemyśleć ich design, który w stosunku do reszty wypada biednie.

 

1. Postaraj się używać większego pędzla, przechodząc do mniejszych gdy zagłębiasz się coraz bardziej w detal.

2. Wyznaczaj sobie linie perspektywiczne do takich conceptów.

3. Oświetlenie!

4. Bryłka (polecam malowanie kulek, daje dużo do myślenia i w przerwach od innych rzeczy daje dużo fun'u)

 

Pozdrawiam i powodzenia.

 

motylcyborg.jpg

Link to comment
Share on other sites

trochę Robertsona:

hs3jd.jpg

hs5k.jpg

hs6m.jpg

rs5wb.jpg

 

martwe z biurka:

strasznie mi kolory zjechało przy kompresji tego pierwszego...

study2.jpg

 

72908145.jpg

 

no i WIP studium Caravaggio, za bardzo się zagłębiłem w twarz Judyty, ale będę naprawiał bo wygląda źle

juditht.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja jeszcze dorzucę swoje 3 grosze w temacie robota bo byłem na Iron Manie i mi podpasowało. Status pisał o designie, ja skupię się na prezentacji.

 

Tło - Białe tło ma swoje zastosowania i nie potępiam go w czambuł (zastosowanie go w pierwszym hitmanie pamiętam do dziś) ale w robocie sie nie sprawdza po prostu. Po pierwsze, jak masz ozdóbki typu lampki, które emitują światło, to białe tło tylko osłabi efekt. Po drugie, drastycznie zawęża ono Twoj wachlarz możliwości jeśli chodzi o prezentację. Ja zastosowałem poniższe rozwiązania:

kontrast koloru - wybrałem barwę kontrastującą z barwą robota. Dotatkowo jest delikatny gradient od czerwieni do pomarańczy, co współgra z lampkami

kontrast waloru - mój punkt na którym skupiam uwagę (głowa i bark) jest oświetlony. Dla kontrastu tło jest ciemniejsze. Również poteguje to siłę lampek.

krawędzie - zróżnicowanie krawędzi może dużo dać. Porównaj sobie krawędzie między tłem a robotem na oświetlonym barku z tymi na nogach. W ten sposób skupiasz uwagę tam, gdzie chcesz. To oczywiste, że moje zainteresowanie spadało od głowy w dół, z zainteresowaniem widza będzie podobnie.

 

Parę uwag odnośnie oświetlenia - Twój robot jest bardzo monochromatczny. Powinieneś bardziej różnicować emperaturę barw, otoczenie powinno odziaływać na kolor i walor. Nauczysz się tego na martwych naturach. Możesz sobie pojeździć próbnikiem kolorów po mojej wersji, np porównać zieleń z jednego barku który jest oświetlony z tym drugim, na który bardziej działa światło ambientowe (z tła). Podobnie z kolorem lampek. U Ciebie były pomarańczowe i tyle. U mnie żarówki są niemal białe a im dalej od nich to barwa się zmienia, przechodząc delikatnie przez żółć do pomarańczy, ale światło czyta się jako pomarańczowe. Różnica jest taka, że bardziej wygląda na emitujące światło. Tło tu też gra sporą rolę.

 

Odnośnie samego designu to już mi sie nie chciało za dużo bawić, ale przydałoby sie trochę to zróżnicować, bo na całej powierzchni robot jest pokryty tym samym walorem, tym samym kolorem, tym samym materiałem i robi sie bardzo nudno. Zróżnicowałem to tak troszeczkę, dodając kilka ciemnych kształtów, zaczątki innych kolorów (ciemnozielony) i materiałów (rysy) ale to jedynie początek, możnaby zrobić o wiele ciekawiej. Zrobiłeś jeden krok dodając żółte paski. Ja zrobiłem drugi, ale przydałby się trzeci, czwarty, piąty...

 

motyl_overpaint_by_ethicallychallenged-d64fwct.jpg

 

Powodzenia w dalszym rozwoju! Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Wszystko racja i jest boost robota i kawał obiektywnej wiedzy, rozdzieliłbym tylko temat sprzedania pomysłu na koncept robota, a jego roboczą wersję dla trójwymiarowca, który ma wykonać takiego. Najlepiej gdyby była możliwość wykonania właśnie takich dwóch wersji. W 1 kolor lokalny dominuje wystarczy pobrać pipetą, wszystko widać jak na dłoni itd, a w drugiej mamy go jak działa z klimatem itd, Świetny wątek się zrobił, a te roboty razem fajnie wyglądają.

Link to comment
Share on other sites

dzięki Coyote, nie widziałem nigdy takiej metody:P

martwa bez lokowania produktu

study6.jpg

 

mam taki problem.. po wyjściu z photoshopa do jpg obrazek blaknie, jakby przy kompresji po saturacji pojechał, wie ktoś czego to kwestia?

Link to comment
Share on other sites

dzięki Coyote, nie widziałem nigdy takiej metody:P

kwestia troche po czytania o 3d i o tak zwanych "render passach" fajny sposób dla ludzi którzy lubią swoje problemy rozdzielac na czynniki pierwsze i do nauki :)

mam taki problem.. po wyjściu z photoshopa do jpg obrazek blaknie, jakby przy kompresji po saturacji pojechał, wie ktoś czego to kwestia?

 

kwestia tego jakie masz wyświetlanie w photoshopie pogmeraj w opcjach kolorów/kalibracji w shopie

w shopie wyświetla ci kolory z programu a jak juz zapiszesz masz kolory "monitor colors"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy