Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć czy jest taka możliwość w 3ds maxie aby modele (najlepiej w formacie Wavefont Obj) były wczytywane z zewnątrz (z jakiegoś pliku, katalogu, lokalizacji, adresu) a nie z wewnątrz sceny . Coś takiego jak jest na stronach internetowych w HTML np. obrazki, wideo (ich zawartość, dane binarne) nie są zapisane w pliku ze skryptem, tylko w skrypcie jest zapisany adres i są ładowane z zewnątrz z tego adresu.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Coś w tym stylu, tylko chodzi o to, żeby wczytywało bezpośrednio z pliku modelu bo teraz wczytuje konkretny model z innej zapisanej sceny.

Napisano
  • Autor

@Bielik93

Nie. Chodzi o to żeby ten model był z poza sceny, żeby jego dane były pobierane z osobnego pliku, a w scenie żeby był adres, link do tego pliku. I jak np. usunę plik z zawartością modelu z dysku, to ten model ze sceny też się usuwa, albo jak podmienię stary plik modelu na inny nowy plik modelu z taką samą nazwą, to w scenie właśnie model również zamienia na ten nowy. Takie coś istnieje w grach 3d.

 

@Boris. Nigdy nie używałem Mayi, więc nie wiem.

Napisano

Proxy dokładnie tak działa. W scenie masz tylko informacje o lokalizacji/skali obiektu, natomiast cała siatka jest wczytywana z zewnętrznego pliku - w formacie zależnym od używanego renderera.

Oprócz tego Xref scene też działa na tej samej zasadzie (wczytuje całą zawartość sceny) - ale podepniesz tylko pliki .max.

Z tego co wiem plików .obj w ten sposób w 3dsmaxie nie da się wczytywać.

Napisano
  • Autor

Mieliście jednak racje z tym mr Proxy (wcześniej coś mi się pokręciło z czymś innym). Teraz jest tak jak ja chciałem.

Tylko pojawił się następny problem z teksturami, bo wczytuje mi same bryły bez tekstur. Czy ja w tym wypadku muszę od nowa teksturować modele, czy da się je powiązać z wczytywanym modelem z pliku *.mib, tak jak to było w przypadku plików *.obj?

A może jest jakiaś inna podobna funkcja z takim samym działaniem nie koniecznie w 3dsmax, może być także w Blenderze.

Napisano

Też kiedyś miałem ten problem, ale pomógł mi ten artykuł http://www.jironomo.com/vray-proxy-tutorial.php Trzeba użyć funkcji 'attach' , żeby połączyć wszystkie elementy proxowanego obiektu i każdy materiał musi mieć osobne ID. Inaczej też mi wywalało tekstury. Tu opisany przypadek 3ds max + vray. Pozdrawiam!

Edytowane przez blazejbobek
literówki

Napisano
  • Autor

Dopiero dzisiaj udało mi się sprawdzić tę opcje lecz jednak nie da rady zrobić tak jak chciałem. Trzeba ręcznie nakładać tekstury z edytora materiału na obiekt, ponieważ po wczytaniu z pliku *.mib obiekty mają kolor siatki. Ale wykonując tak jak napisał blazejbobek to działa, ale na zwykłych obiektach zapisanych jako chociażby *.obj. Chyba więc problem sprawia format plików *.mib, który nie zapisuje informacji o teksturze/materiale. A szkoda bo jakby nie te tekstury, to by było to czego szukam. Na dodatek dodam to że jak wczytam inny plik *.mib w miejsce starego to tekstura się nie zmienia, tylko zmienia się kształt obiektu.

Napisano
  • Autor

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Czy da radę zrobić wyżej wymienione rzeczy w skrypcie?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.