Napisano 27 Listopad 20168 l Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest taka możliwość w 3ds maxie aby modele (najlepiej w formacie Wavefont Obj) były wczytywane z zewnątrz (z jakiegoś pliku, katalogu, lokalizacji, adresu) a nie z wewnątrz sceny . Coś takiego jak jest na stronach internetowych w HTML np. obrazki, wideo (ich zawartość, dane binarne) nie są zapisane w pliku ze skryptem, tylko w skrypcie jest zapisany adres i są ładowane z zewnątrz z tego adresu. Pozdrawiam
Napisano 27 Listopad 20168 l Autor Coś w tym stylu, tylko chodzi o to, żeby wczytywało bezpośrednio z pliku modelu bo teraz wczytuje konkretny model z innej zapisanej sceny.
Napisano 27 Listopad 20168 l Autor @Bielik93 Nie. Chodzi o to żeby ten model był z poza sceny, żeby jego dane były pobierane z osobnego pliku, a w scenie żeby był adres, link do tego pliku. I jak np. usunę plik z zawartością modelu z dysku, to ten model ze sceny też się usuwa, albo jak podmienię stary plik modelu na inny nowy plik modelu z taką samą nazwą, to w scenie właśnie model również zamienia na ten nowy. Takie coś istnieje w grach 3d. @Boris. Nigdy nie używałem Mayi, więc nie wiem.
Napisano 28 Listopad 20168 l Proxy dokładnie tak działa. W scenie masz tylko informacje o lokalizacji/skali obiektu, natomiast cała siatka jest wczytywana z zewnętrznego pliku - w formacie zależnym od używanego renderera. Oprócz tego Xref scene też działa na tej samej zasadzie (wczytuje całą zawartość sceny) - ale podepniesz tylko pliki .max. Z tego co wiem plików .obj w ten sposób w 3dsmaxie nie da się wczytywać.
Napisano 29 Listopad 20168 l Autor Mieliście jednak racje z tym mr Proxy (wcześniej coś mi się pokręciło z czymś innym). Teraz jest tak jak ja chciałem. Tylko pojawił się następny problem z teksturami, bo wczytuje mi same bryły bez tekstur. Czy ja w tym wypadku muszę od nowa teksturować modele, czy da się je powiązać z wczytywanym modelem z pliku *.mib, tak jak to było w przypadku plików *.obj? A może jest jakiaś inna podobna funkcja z takim samym działaniem nie koniecznie w 3dsmax, może być także w Blenderze.
Napisano 29 Listopad 20168 l Też kiedyś miałem ten problem, ale pomógł mi ten artykuł http://www.jironomo.com/vray-proxy-tutorial.php Trzeba użyć funkcji 'attach' , żeby połączyć wszystkie elementy proxowanego obiektu i każdy materiał musi mieć osobne ID. Inaczej też mi wywalało tekstury. Tu opisany przypadek 3ds max + vray. Pozdrawiam! Edytowane 29 Listopad 20168 l przez blazejbobek literówki
Napisano 4 Grudzień 20168 l Autor Dopiero dzisiaj udało mi się sprawdzić tę opcje lecz jednak nie da rady zrobić tak jak chciałem. Trzeba ręcznie nakładać tekstury z edytora materiału na obiekt, ponieważ po wczytaniu z pliku *.mib obiekty mają kolor siatki. Ale wykonując tak jak napisał blazejbobek to działa, ale na zwykłych obiektach zapisanych jako chociażby *.obj. Chyba więc problem sprawia format plików *.mib, który nie zapisuje informacji o teksturze/materiale. A szkoda bo jakby nie te tekstury, to by było to czego szukam. Na dodatek dodam to że jak wczytam inny plik *.mib w miejsce starego to tekstura się nie zmienia, tylko zmienia się kształt obiektu.
Napisano 11 Grudzień 20168 l Autor Jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Czy da radę zrobić wyżej wymienione rzeczy w skrypcie?