vcr Napisano 27 Listopad 2016 Napisano 27 Listopad 2016 Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest taka możliwość w 3ds maxie aby modele (najlepiej w formacie Wavefont Obj) były wczytywane z zewnątrz (z jakiegoś pliku, katalogu, lokalizacji, adresu) a nie z wewnątrz sceny . Coś takiego jak jest na stronach internetowych w HTML np. obrazki, wideo (ich zawartość, dane binarne) nie są zapisane w pliku ze skryptem, tylko w skrypcie jest zapisany adres i są ładowane z zewnątrz z tego adresu. Pozdrawiam
vcr Napisano 27 Listopad 2016 Autor Napisano 27 Listopad 2016 Coś w tym stylu, tylko chodzi o to, żeby wczytywało bezpośrednio z pliku modelu bo teraz wczytuje konkretny model z innej zapisanej sceny.
Bielik93 Napisano 27 Listopad 2016 Napisano 27 Listopad 2016 Może jakieś proxy? Wybaczcie jeśli śmiece forum swoimi skojarzeniami.
vcr Napisano 27 Listopad 2016 Autor Napisano 27 Listopad 2016 @Bielik93 Nie. Chodzi o to żeby ten model był z poza sceny, żeby jego dane były pobierane z osobnego pliku, a w scenie żeby był adres, link do tego pliku. I jak np. usunę plik z zawartością modelu z dysku, to ten model ze sceny też się usuwa, albo jak podmienię stary plik modelu na inny nowy plik modelu z taką samą nazwą, to w scenie właśnie model również zamienia na ten nowy. Takie coś istnieje w grach 3d. @Boris. Nigdy nie używałem Mayi, więc nie wiem.
kozioo Napisano 28 Listopad 2016 Napisano 28 Listopad 2016 Proxy dokładnie tak działa. W scenie masz tylko informacje o lokalizacji/skali obiektu, natomiast cała siatka jest wczytywana z zewnętrznego pliku - w formacie zależnym od używanego renderera. Oprócz tego Xref scene też działa na tej samej zasadzie (wczytuje całą zawartość sceny) - ale podepniesz tylko pliki .max. Z tego co wiem plików .obj w ten sposób w 3dsmaxie nie da się wczytywać.
vcr Napisano 29 Listopad 2016 Autor Napisano 29 Listopad 2016 Mieliście jednak racje z tym mr Proxy (wcześniej coś mi się pokręciło z czymś innym). Teraz jest tak jak ja chciałem. Tylko pojawił się następny problem z teksturami, bo wczytuje mi same bryły bez tekstur. Czy ja w tym wypadku muszę od nowa teksturować modele, czy da się je powiązać z wczytywanym modelem z pliku *.mib, tak jak to było w przypadku plików *.obj? A może jest jakiaś inna podobna funkcja z takim samym działaniem nie koniecznie w 3dsmax, może być także w Blenderze.
blazejbobek Napisano 29 Listopad 2016 Napisano 29 Listopad 2016 (edytowane) Też kiedyś miałem ten problem, ale pomógł mi ten artykuł http://www.jironomo.com/vray-proxy-tutorial.php Trzeba użyć funkcji 'attach' , żeby połączyć wszystkie elementy proxowanego obiektu i każdy materiał musi mieć osobne ID. Inaczej też mi wywalało tekstury. Tu opisany przypadek 3ds max + vray. Pozdrawiam! Edytowane 29 Listopad 2016 przez blazejbobek literówki
vcr Napisano 4 Grudzień 2016 Autor Napisano 4 Grudzień 2016 Dopiero dzisiaj udało mi się sprawdzić tę opcje lecz jednak nie da rady zrobić tak jak chciałem. Trzeba ręcznie nakładać tekstury z edytora materiału na obiekt, ponieważ po wczytaniu z pliku *.mib obiekty mają kolor siatki. Ale wykonując tak jak napisał blazejbobek to działa, ale na zwykłych obiektach zapisanych jako chociażby *.obj. Chyba więc problem sprawia format plików *.mib, który nie zapisuje informacji o teksturze/materiale. A szkoda bo jakby nie te tekstury, to by było to czego szukam. Na dodatek dodam to że jak wczytam inny plik *.mib w miejsce starego to tekstura się nie zmienia, tylko zmienia się kształt obiektu.
vcr Napisano 11 Grudzień 2016 Autor Napisano 11 Grudzień 2016 Jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Czy da radę zrobić wyżej wymienione rzeczy w skrypcie?
Rekomendowane odpowiedzi