Roak Napisano 16 Grudzień 2016 Napisano 16 Grudzień 2016 (edytowane) Witam, Postanowiłem założyć swoją teczkę z pracami 3D, którą mam zamiar na bieżąco aktualizować, na tyle, na ile czas pozwoli. Komentarze i krytyka mile widziane. Edytowane 20 Grudzień 2016 przez Roak
Roak Napisano 18 Grudzień 2016 Autor Napisano 18 Grudzień 2016 Nowa głowa, rzeźbiona asymetrycznie. Tym razem skupiłem się na ćwiczeniu płaszczyzn i krawędzi - miękkich / twardych oraz przejść pomiędzy nimi. Na ogólną formę nie kładłem tutaj zbyt dużego nacisku, raczej wykorzystałem ją jako "poligon" do testów. Przy okazji też uczę się renderować w Vrayu, dlatego zamieszczam zarówno screen z Zbrusha i render. A co do prac z pierwszego posta to są to rendery z domyślnego silnika Modo. Testowałem bardziej dramatyczne oświetlenie ale po przemyśleniu doszedłem do wniosku, że przy prezentacji modelów to bardziej szkodzi niż pomaga, ponieważ część geometrii jest ukryta w cieniu. Chociaż sam efekt mi się podoba.
Roak Napisano 19 Grudzień 2016 Autor Napisano 19 Grudzień 2016 WIP. Na razie tylko baza (sfera - dynamesh) przed retopo. Zęby to placeholdery i na pewno będę rozbijał symetrię całości.
Mockinbird Napisano 20 Grudzień 2016 Napisano 20 Grudzień 2016 Cześć Roak! Może spróbuj od założenia, jakiegoś postawionego sobie zadania. Anatomię możesz szlifować dla przykładu. Wówczas zaprezentuj. Na portretach , lub całej postaci można się nauczyć obserwowania formy. Co zaowocuje biegłością w rzeźbieniu potworków, "kriczerów" . Narazie trudno coś Ci doradzić. Na realizmie można wyłapać braki warsztatowe. Na tworach wyobraźni nie, ponieważ autor zawsze może powiedzieć ,ze taką miał intencję.Powodzenia!
michalo Napisano 20 Grudzień 2016 Napisano 20 Grudzień 2016 Mam parę uwag jeśli można do orka. Wygląda ok ale bym popracował nad szczęką i ustami - zęby mu wystają ale wygląda to jakby wyrastały z dolnej wargi. Czaszka z tyłu też ma coś dziwnego - tam gdzie zaczyna siękręgosłup. Powinieneś trochę rozbudować mu kośći nad oczodołami. Nie pamiętam jak to się nazywa, chyba glabella po angielsku. Tak czy siak, ktoś kto ma więcej testosteronu ma bardziej wypukłe wyraźne to miejsce. Takie równy łuk czoła raczej pasuje do kobiet (widok z boku). Porównaj sobie te dwie foty https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/c8/cb/a4/c8cba4ed538eee2755b3da0e50a8025e.jpg https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/d4/9b/36/d49b36a0b57aa58f6823a0202bba8144.jpg Mięsień czworoboczny powinieneś dociągnąc aż do czaszki.
Roak Napisano 20 Grudzień 2016 Autor Napisano 20 Grudzień 2016 Dzięki za odzew @Mockinbird i @michalo @Mockinbird Cześć. Właśnie sam mam takie wrażenie, że miejscami mogę mięć braki w anatomii, ponieważ rzeźbienie niektórych elementów sprawia mi trudność, a w tego typu pracach staram się nie korzystać z referencji tylko zwizualizować sobie w myślach jak coś rzeczywiście wygląda bazując na obecnym stanie mojej wiedzy, żeby sprawdzić siebie na ile umiem coś stworzyć. Wyjątkiem jest teraz ten ork przy którym, żeby zachować jakąś czytelność, że jest to ork, a nie coś innego to podpatrzyłem kilka grafik i próbuję stworzyć coś swojego w tym zamyśle. A co do nauki anatomii to rozważę studium, gdy skończę tą pracę. Prawdopodobnie nie będzie to studium całej postaci ale w częściach i pewnie zacznę od ucha, bo ostatnio z tym mam problem - z zapamiętaniem jak formuję się małżowina uszna, żeby była wiarygodna w odczycie formy. @michalo Dzięki za krytykę, odniosłem się do wiekszości, tj. do szczęki, ust i czaszki oraz kości nad oczodołami. Trochę to przerysowałem ale wydaje mi się, że wygląda lepiej. Co do czworobocznego czy jak kto woli kapturowego, to podniosłem go trochę do góry, żeby sprawiał wrażenie podobnego jak tutaj (http://previewcf.turbosquid.com/Preview/2014/07/11__05_44_18/orc_0001_Layer5.jpgbfcf62bc-ff59-4ce5-a094-e50fa4a315f8Original.jpg), ale jak moim zdaniem w miarę dobrze się to czyta en face, to z profilu już wygląda jak napompowany balon. Będę z tym walczył ale na razie nie wiem w jakim kierunku iść :). Co do update'u pracy to powoli dokładam subdivy i dodaję / poprawiam formę
michalo Napisano 20 Grudzień 2016 Napisano 20 Grudzień 2016 Moim zdaniem wygląda duż lepiej. Podoba mi sięwyraz twarzy, widać, że panujesz nad tym co robisz. Ale mam parę uwag. Ten garb i szyja trochę psują odbiór. Jaką on ma mieć sylwetkę? Nie musisz tego rzeźbić ale wyobraź sobię i dostosuj. Na razie te miejsca są dziwne. Pamiętaj, że oprócz wargi, szczęka też zajmuje dużo miejsca - jakośby się przydało to uzupełnić. Tutaj znalazłem coś co mam na myśli, nawet orkowe https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/fa/1f/67/fa1f67d4bf6016c695673bf625711366.jpg Korzystaj z referencji. Jeśli wiesz, że masz braki to uzupełniaj wiedzę właśnie referencjami. Nie ma w tym nic złego i na pewno więcej się nauczysz niż tylko polegając na wyobraźni. Jak już będziesz miałcałą potrzebną wiedzę w głowie, możesz się nie wspierać.
Roak Napisano 21 Grudzień 2016 Autor Napisano 21 Grudzień 2016 @michalo Dzięki za wyczerpującą wypowiedź. Optycznie powiększyłem mu szczękę (wysunąłem do przodu), mam nadzieje, że teraz lepiej to wygląda. A co do rzeźbienia całego aparatu gębowego (w tym dziąseł) to przy tym modelu raczej nie zamierzam aż tak się zagłębiać, choć na pewno lepiej by to wyglądało, gdyby było widoczne, że te zęby rzeczywiście z czegoś wyrastają. Zamknąłem formę w popiersie i trochę skróciłem ten garb, dodałem detalu w okolicach oczu i poprawiłem naprężenia na szyi. Ruszyłem zęby, teraz są mniej "gumowe". Nie wiem czy dalej będę kontynuował tego orka. Planowałem dodać mu mikro detal w postaci alphy, ale jeszcze nie wiem czy nie zabiorę się za coś nowego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się