Napisano 3 Luty 20178 l Czy da się w Blenderze odjąć wagi jednej grupy od drugiej? Powiedzmy mam zawagowaną czaszkę - cała głowa na 1, teraz zrigowałam brew i chcę żeby tam, gdzie brew, waga czaszki nie miała wpływu. Tzn. odjąć wagi brwi od wag czaszki.
Napisano 3 Luty 20178 l jesli chcesz usunac wagi, to recznie, zaznaczasz jedna select przełączasz na druga i remove jesli chcesz wyrównac wartości sprawdz panel po lewej -> Tools -> weight tools Normalize all - jak np brwi beda miały 1 i czaszka 1 to po normalize beda miały po .5
Napisano 3 Luty 20178 l Autor Select/remove nie odejmuje wartości, ale usuwa kompletnie do zera. Normalize All, z opcją lock active, już idzie bardziej w tym kierunku, tylko że chciałabym żeby operacja była ograniczona do tych dwóch grup, a nie wszystkich (boję się że wystąpią jakieś nieprzewidziane efekty na reszcie modelu). Jeśli mam przy vertexach kolejno wagi 0.0 - 0.7 - 1.0 - 0.7 - 0.0 (brew) 1.0 - 1.0 - 1.0 - 1.0 - 1.0 (głowa) to chciałabym żeby po tej operacji było 0.0 - 0.7 - 1.0 - 0.7 - 0.0 (brew) 1.0 - 0.3 - 0.0 - 0.3 - 1.0 (głowa)
Napisano 3 Luty 20178 l Select/remove nie odejmuje wartości, ale usuwa kompletnie do zera. Normalize All, z opcją lock active, już idzie bardziej w tym kierunku, tylko że chciałabym żeby operacja była ograniczona do tych dwóch grup, a nie wszystkich (boję się że wystąpią jakieś nieprzewidziane efekty na reszcie modelu). Wydaje mi się, że źle troszkę rozumiesz działanie "assign/remove". Przycisk "assign" nadaje określoną wartość vertoxom i się nie sumuje. Czyli np. jak ustawisz wage na 0.300 i wcisniesz "assign" to vertexom przypisze się waga 0.300, po ponownym kliknięciu, waga się nie zsumuje do 0.600 tylko cały czas będzie na poziomie 0.3. Jeśli chcesz mieć większą wage, to po prostu zwiększasz wartość na pasku. Jeśli niższą, zmniejszasz pasek i ponownie wciskasz assign. Przycisk remove, nie służy do zmniejszania natężenia wag a do zupełnego ich usunięcia. Tutaj "pasek weight" nie gra żadnej roli.
Napisano 7 Luty 20178 l Jeśli mam przy vertexach kolejno wagi 0.0 - 0.7 - 1.0 - 0.7 - 0.0 (brew) 1.0 - 1.0 - 1.0 - 1.0 - 1.0 (głowa) to chciałabym żeby po tej operacji było 0.0 - 0.7 - 1.0 - 0.7 - 0.0 (brew) 1.0 - 0.3 - 0.0 - 0.3 - 1.0 (głowa) zaznacz verty brwi (normalize all leci chyba tylko dla zaznaczenia) w vertex group zamknij kłódeczkę przy grupie "brew" normalize all // edit: choć to w sumie to samo co z lock active ;) Edytowane 7 Luty 20178 l przez szczuro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto