Ewelina Lekka Napisano 7 Luty 2017 Napisano 7 Luty 2017 Cześć, chciałabym się poradzić Was w temacie modelowania terenu górzystego z wkomponowaniem w niego dróg tak aby odpowiadały kształtowi terenu. Mam model w sketchupie, ale będę teren od podstaw modelować w 3ds maxie później zaimportuje tylko budynki do maxa (rys. w załączniku). Znalazłam tutorial, w którym z linii powstały drogi następnie użyto opcji Conform Wygląda na dość szybki sposób, czy jest jakieś inne rozwiązanie do wykonania takiego terenu czy to najlepsza opcja? Jak usunąć płaszczyzny które zostały pod kształtem drogi? Opcją Boolen? Trawę będę nakładać pluginem MultiScatterem i nie chce aby pojawiła mi się pod drogami. Z góry dziękuję za wskazówki.
Ania Napisano 7 Luty 2017 Napisano 7 Luty 2017 Zazwyczaj drogi górskie są budowane na nasypach albo wkopywane w zbocze, tak aby było w miarę poziomo, jeszcze nie widziałam żeby były "kładzione" prosto na pochyłości terenu, chyba że to droga polna tylko dla traktorów. Zresztą tak jak w załączniku który dałeś, tam też są nasypy. Jeśli drogi będą widoczne tylko z daleka, to metoda z Conform jest ok, ale z bliska taka droga będzie wyglądać dziwnie. Myślę że Loft byłby dobrym rozwiązaniem http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2016/ENU/?guid=GUID-4CCA4890-83E8-41C6-9FFB-0A3959194CCA ale są też inne możliwe metody, można np. wymodelować górną powierzchnie zwyczajnie z poly i wyekstrudować nasypy w dół (w ten sposób łatwiej uzyskasz te poszerzenia przy skrzyżowaniach).
Ewelina Lekka Napisano 7 Luty 2017 Autor Napisano 7 Luty 2017 Raczej chodziło mi aby droga dopasowywała się do spadku ogólnego terenu a nie była "kładziona" na pochyłość terenu. Wiadomo, że musi ona się układać poziomo i tak jak piszesz będzie na takich nasypach. Droga musi być dokładna z detalami, bo ujęcia będą z perspektywy człowieka. Ten Loft jest fajny, ale chyba będzie ciężko wykonać nim skrzyżowania?
Rekomendowane odpowiedzi