Napisano 7 Luty 20178 l Witam wszystkich mam taki problem zaznaczając boxa w włączonym skalowaniem czy obrotem osie pokazują mi się z dala od obiektu. Jak na screenach: http://scr.hu/2eq3/ikmkq http://scr.hu/2eq3/dnmqq
Napisano 7 Luty 20178 l Zaznaczasz obiekt, a później z menu po prawej 3cia zakładka -> Affect Pivot Only -> Center to Object. Powinno pomóc :)
Napisano 8 Luty 20178 l Może spodoba Ci się skrypt "Easy pivot". http://www.grovergol.com/?page_id=54
Napisano 8 Luty 20178 l PiroBojd metoda która podał ci blazejbobek nie nadaje się do każdej sytuacji czasami warto po prostu użyć Reset Xform masz go w Utilities
Napisano 8 Luty 20178 l PiroBojd metoda która podał ci blazejbobek nie nadaje się do każdej sytuacji czasami warto po prostu użyć Reset Xform masz go w Utilities Trochę rozwinę wypowiedź @skalpel3d Chodzi o to, że z chwilą gdy obracasz model, obracasz także jego pivot, i 3ds Max przy różnych operacjach może się pogubić, np. przy symetrii. Zrób sobie taki test. 1. Stwórz BOX 2. Obróć go trochę 3. Zrób kopię, (nie gra roli czy zwykła czy instancja ponieważ z chwilą wykonania reset xform instancja znika) 4. Zaznacz jeden z edgy na oryginalnym BOX i zastosuj modyfikator "symmetry" 5. Zrób ten sam krok co w punkcie 4. dla BOX, który miał zresetowany xfrom. Zobaczysz wtedy jaka jest różnica. To samo dotyczy narzędzi do modelowania, np. edge extrude. Gdy model był skalowany, obracany, należy przed kolejnymi operacjami modelowania zresetować mu xform, wtedy edge extrude będzie działać równomiernie. Jak już jestem przy modelowaniu to jeszcze jedna ważna uwaga. Zapisz to sobie bo z pewnością spotkasz się w przyszłości z takim problemem a pojawia się on częściej niż byśmy chcieli. Czasem pojawia się na modelu artefakt, i nie idzie go usunąć, siatka po zagęszczeniu "TurboSmooth" się psuje, tak jakby wisiał na edge vertex, ale go tam nie ma, kasowanie polygona też nie pomaga. Należy wtedy zamienić model na "editable mesh" i ponownie na "editable poly" Proste i skuteczne, jest to chyba jakaś pozostałość po "editable mesh", która występuje w "editable poly" i tylko w taki sposób można pozbyć się tego artefaktu.