Skocz do zawartości

Problem z cienieniami przy wycinaniu dziur.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

wycinam dziurę w powierzchni pochylonej, standardowo snap to vertex i cut. Potem zakrywa to otoczka high poly więc jest ok. Pojawia mi się ten dziwny cień, Auto Smooth nie pomaga, jedynie zaznaczenie tylko tej jednej płaszczyzny i danie Smooth załatwia sprawę, lecz całość odcina się od reszty w nienaturalny sposób. Myślałem, że to efekt Boolean lub poprzestawianych vertexów ale wyciąłem drugi raz, nie ruszając żadnego vertexa tej płaszczyzny nawet o milimetr a mimo to mam te cienie. Czego jest to wina, ew. w jaki dobry sposób wyciąć taki nieregularny kształt najlepszym sposobem.

W załaczniku obrazek.

Na prawdę nie mam pomysłu jak to rozwiązać.

Pozdrawiam

Edytowane przez Highlander
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Problem pojawia się dlatego, że przy wycinaniu siatka się 'psuje'. tzn pojawiają się albo bardzo długie i wąskie trójkąty, albo płaszczyzny zaczynają nachodzic na siebie/ pojawiać w miejscach w których nie powinny.

Najlepiej było by to wymodelować poly modellingiem. Jesli chcesz naprawiac to co już masz musisz dodac krawedzie w taki sposob zeby nie pojawialy sie niewlasciwe polygony.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności