Highlander Napisano 18 Marzec 2017 Napisano 18 Marzec 2017 (edytowane) Witam, wycinam dziurę w powierzchni pochylonej, standardowo snap to vertex i cut. Potem zakrywa to otoczka high poly więc jest ok. Pojawia mi się ten dziwny cień, Auto Smooth nie pomaga, jedynie zaznaczenie tylko tej jednej płaszczyzny i danie Smooth załatwia sprawę, lecz całość odcina się od reszty w nienaturalny sposób. Myślałem, że to efekt Boolean lub poprzestawianych vertexów ale wyciąłem drugi raz, nie ruszając żadnego vertexa tej płaszczyzny nawet o milimetr a mimo to mam te cienie. Czego jest to wina, ew. w jaki dobry sposób wyciąć taki nieregularny kształt najlepszym sposobem. W załaczniku obrazek. Na prawdę nie mam pomysłu jak to rozwiązać. Pozdrawiam Edytowane 18 Marzec 2017 przez Highlander
mitic Napisano 8 Kwiecień 2017 Napisano 8 Kwiecień 2017 Problem pojawia się dlatego, że przy wycinaniu siatka się 'psuje'. tzn pojawiają się albo bardzo długie i wąskie trójkąty, albo płaszczyzny zaczynają nachodzic na siebie/ pojawiać w miejscach w których nie powinny. Najlepiej było by to wymodelować poly modellingiem. Jesli chcesz naprawiac to co już masz musisz dodac krawedzie w taki sposob zeby nie pojawialy sie niewlasciwe polygony.
Rekomendowane odpowiedzi