Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam problem taki, że vray 3.50 nie wykorzystuje mi caej mocy obliczeniowej procesora podczas renderingu.

Jak liczy light cach i iradiance map to wykorzystuje 100% podczas renderingu spada do 80%.

Spotkałem się gdzieś na forum, że należy wpisać w maxscript komendę:

 

render.current.system_numThreads = "liczba rdzeni"

 

ale nie wiem zabradzo gdzie należy to wpisać i czy podać ilość słownie czy liczbą.

 

Proszę o wskazówki jeśli ktoś umie pomóc.

Dzięki z góry i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

po lewej na dole w bialym polu.

 

w Twoim poscie jest zla komenda, powinno byc

renderers.current.system_numThreads = "liczba rdzeni" (liczba bez cudzyslowiu)

Napisano

Hmm jak mam 4 rdzenie to wpisuję 4

 

czyli cyfra ;)

 

No chyba, że ja w ogóle mylę pojęcie i nie ilość rdzeni należy wpisać :)

Napisano

Zatwierdzasz enterem i zostaje Ci w oknie liczba 40?

Bo ja tak robie i tak jest, sory za moją nie wiedze ale coś mi tu nie gra :)

Napisano

Twoje działania raczej nic nie zmienią. Liczba uruchomionych procesów nie ma związku z % wykorzystania procesora. Ja raczej szukałbym przyczyny w jakimś oprogramowaniu narzędziowym zainstalowanym w komputerze, lub wręcz w BIOS, które być może ogranicza np. taktowanie procesorów po przekroczeniu pewnej temperatury (procesor grzeje się porządnie przy renderingu).

Napisano

Po wpisaniu pojawiło się liczenie więcej wątków ale nie o to mi chodziło,

 

W między czasie i tak zmieniałem podzespoły padło na Ryzen 1700x i liczy na 100% także ten problem też zniknął.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności