Napisano 30 Marzec 20178 l Cześć! Niedawno podjęłam pierwsze próby tworzenia modeli domów, małej architektury oraz otoczenia. Największe problemy pojawiają się przy tym ostatnim. Przejrzałam wątki na forum, jednak nie znalazłam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mam rozrysowany teren w autoCADzie, gdzie rozmieszczone są kotwy wysokościowe. według których muszę wymodelować teren (dla przykładu wrzucam poniższy obrazek). Czy istnieje jakaś opcja/ modyfikator/wtyczka do 3ds maxa, która pozwoli to sprawnie wymodelować ? Pomijając oczywiście sposób ze stworzeniem siatki i podnoszeniem poszczególnych werteksów na daną wysokość ręcznie i późniejszym wygładzeniem krawędzie. Niekiedy teren jest naprawdę rozległy i ręczne przesuwanie każdego werteksu staje się czasochłonne. Może jest jakiś sposób na przeniesienie samych punków, na które można narzucić siatkę? Będę wdzięczna za każde podpowiedzi i sugestie, które pomogą rozwiązać ten problem.
Napisano 8 Kwiecień 20178 l Jeśli masz poziomice wrysowane w cadzie możesz użyć opcji terrain w maxie. Możesz użyć funkcji soft selection żeby nie przenosić pojedynczych wertexow. Możesz użyć funkcji paint deform z graphite modelling tools (tak bym chyba zrobił w tym przypadku) i ręcznie 'malować' teren, tzn wysokości terenu.
Napisano 8 Kwiecień 20178 l Sketchup ma narzędzie to pokrywania "skórą" punktów wysokościowych. Ale trzeba mieć rzędne terenu (a ty je masz). w miejscu takiej rzędnej postawić linię o takiej wysokości jak zadana rzędna (punkt początkowy lini to punkt na wysokości ZERO) , i tak się tworzy "lasek" kresek które początek mają na rzednej 0 a kończą się na odpowiedniej wysokości. Potem zaznaczasz wszystkie te linie i klikasz ten przycisk co masz w załączniku. Ta ikona jest myląca bo ma niby warstwice narysowane - ale nie potrzeba warstwic, las lini pionowych też pokryje terenem. Tak tworzę tereny nawet 1km x 1km z około 250 rzędnych. Zajmuje to około godziny. W Twoim przypadku około 5 minut albo 3 minuty :) Pozdrawiam