Skocz do zawartości

Absolute shape keys (dwukrotnie)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jak zrobić dwa "zestawy" absolute shape keys na jednym obiekcie?

 

Taka sytuacja: lewa powieka stworka otwiera się - mam to zanimowane za pomocą kilku sukcesywnych absolute shape keys. Animując evaluation time, steruję stopniem otwarcia. Działa.

 

Ale co z prawą powieką? Nie wiem co zrobić, żeby sterować prawą i lewą osobno. Mam te same (lustrzane) shape keye na obu, ale jak powiedzieć Blenderowi że chcę żeby otwierał tylko lewą, albo tylko prawą, albo obie na raz?

 

W linku taki bardzo uproszczony przykład, wyobraźmy sobie że to jest smok z idealną topologią ;)

http://www.ania.xibo.at/tmp/shapekey.blend

 

Próbowałam skopiować poligony obu powiek do osobnych obiektów i podpiąć do głowy przez Shrinkwrap modifier, ale efekt jest bardzo niedokładny (powieka nie przylega ściśle do tego obiektu, mimo że vertexy są na identycznych pozycjach). To samo z Mesh Deform modifier.

 

Tu jeszcze screen prawdziwego smoka, żeby zobrazować problem.

shapekeys.jpg

Edytowane przez Ania
  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Absolute shapekeys są tylko do sekwencji. Najlepiej i najbardziej "animator friendly" byłoby zrobić po prostu drivery sterowane jedną kontrolką. Jak ustawisz to poprawnie dla jednego shapekeya to w następnych już tylko zmieniasz wartości.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności