Napisano 4 Kwiecień 20178 l Jak zrobić dwa "zestawy" absolute shape keys na jednym obiekcie? Taka sytuacja: lewa powieka stworka otwiera się - mam to zanimowane za pomocą kilku sukcesywnych absolute shape keys. Animując evaluation time, steruję stopniem otwarcia. Działa. Ale co z prawą powieką? Nie wiem co zrobić, żeby sterować prawą i lewą osobno. Mam te same (lustrzane) shape keye na obu, ale jak powiedzieć Blenderowi że chcę żeby otwierał tylko lewą, albo tylko prawą, albo obie na raz? W linku taki bardzo uproszczony przykład, wyobraźmy sobie że to jest smok z idealną topologią ;) http://www.ania.xibo.at/tmp/shapekey.blend Próbowałam skopiować poligony obu powiek do osobnych obiektów i podpiąć do głowy przez Shrinkwrap modifier, ale efekt jest bardzo niedokładny (powieka nie przylega ściśle do tego obiektu, mimo że vertexy są na identycznych pozycjach). To samo z Mesh Deform modifier. Tu jeszcze screen prawdziwego smoka, żeby zobrazować problem. Edytowane 4 Kwiecień 20178 l przez Ania
Napisano 8 Kwiecień 20177 l Absolute shapekeys są tylko do sekwencji. Najlepiej i najbardziej "animator friendly" byłoby zrobić po prostu drivery sterowane jedną kontrolką. Jak ustawisz to poprawnie dla jednego shapekeya to w następnych już tylko zmieniasz wartości.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto