Skocz do zawartości

V-ray material - subdivs?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć :)

Mam problem z plamkami na przedmiotach( widać w zdjęciu poniżej). Problem tkwi w materiałach, natomiast nie wiem dokładnie gdzie. Jeśli chodzi o usuwanie plamek przez ustawienia renderu lub światła, już się tym bawiłam i nic to nie zmieniało, plus zrobiłam render tej samej jakości jak rysunek tylko z samym światłem i nadanym zwykłym szarym materiałem vray na wszystko inne - wtedy wszystko gra. Jeśli chodzi o subdivs, to próbowałam nadać wyższy i na materiał jak lustro ( wydaje mi się, że to przez lustra robią się te plamki) i na materiały typu płytki na podłodze czy umywalka na której to bardzo widać. Wielkość jaką dawałam na te materiały to 25-32 i żadnej poprawy nie widziałam. Czy na takie materiały nadaje się jeszcze większe wartości subdivs ? czy tajemnica tkwi w czym innym ?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

spróbuj w ustawieniach light cache dac wyższe wartości subdivs- 40,20 / 60,30 / 80,40

możesz sprawdzić gdzie pojawia sie problem na kanałach we frame bufferze

na ile masz subdivs na świetle? spróbuj tam zmienic

 

takie plamy świadczą o tym że gdzieś brakuje sampli światła- albo w light cache, albo w źródle światła albo materiałach typu lustro/szyba ktore rozpraszaja/ odbijaja itp

 

masz oświetlenie vray light meterial? spróbuj testowo to usunąć i dać vray plane light z 32 subdivs

Edytowane przez mitic
Napisano

subdivs w light cache mam bardzo duży. Co do światła to nie jest one nałożone przez materiał tylko przez światła vray i są tam subdivsy już o wartości 32. Jak pisałam wcześniej jeśli chodzi o światło i render setup, gdy nie mam materiałów naniesionych na scene, tylko wszystko jest w materiale zwykłym szarym vray mtl wszystko w scenie działa bez problemu. Dopiero uczę się Vraya ale dlatego myślę , że to coś z materiałami nie gra. Poniżej link z moją sceną : https://www.sendspace.com/file/hnsn5s

Napisano (edytowane)

w GI--> wyłącz caustics (na samym dole zakładki) , wylacz reflection caustics na samej gorze

 

reszta ustawien za wysoka jest

Edytowane przez mitic
Napisano

Matulu.. dziękuje ... jeden guzik a tyle się namęczyłam . Tak wiem, ze ustawienia wysokie reszta, ale juz powiększałam bardzo wysoko wszystko , szukając problemu.

Napisano

tak jak pisze mitic + ustawienia Image sampler, DMC, IR i LC (zeby przyspieszyc render)

 

po otwarciu nie moglem tej sceny w ogole wyrenderowac, moze by sie wyrenderowala ale nie dzisiaj ;)

 

Zmienilem sporo ustawien Vray'a, kamery i swiatel. Zmodyfikowalem tez kilka materialow.

 

render 15min.

10o0685.jpg

 

scene moge odeslac ale dopiero za kilka godzin albo jutro...

Napisano
tak jak pisze mitic + ustawienia Image sampler, DMC, IR i LC (zeby przyspieszyc render)

 

po otwarciu nie moglem tej sceny w ogole wyrenderowac, moze by sie wyrenderowala ale nie dzisiaj ;)

 

Zmienilem sporo ustawien Vray'a, kamery i swiatel. Zmodyfikowalem tez kilka materialow.

 

render 15min.

10o0685.jpg

 

scene moge odeslac ale dopiero za kilka godzin albo jutro...

 

 

 

No wlasnie namieszane ostro cos jest..

 

zmienilem tylko ustawienia, kamere i zmniejszylem intensywnosc lampy nad umywalka..

 

Render 1,5 minuty (duże pole do popisu z podnoszeniem ustawiem)

 

scena: https://we.tl/GdTNJSEAU0

Napisano

Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Wiem, że jest pomieszane, bo się uczę dopiero a przez ten caustic to tak namieszałam w ustawieniach szukając po internecie co może pomóc... . Mitic dziękuje za plik . Bardzo bym była wdzięczna gdyby T0m3k też przesłał scene abym mogła zobaczyć co tam poustawiane jest inaczej. Myśle, że przez porównanie tych dwóch plików z moim mogłabym się dużo nauczyć. Ratujecie życie :)

Napisano
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Wiem, że jest pomieszane, bo się uczę dopiero a przez ten caustic to tak namieszałam w ustawieniach szukając po internecie co może pomóc... . Mitic dziękuje za plik . Bardzo bym była wdzięczna gdyby T0m3k też przesłał scene abym mogła zobaczyć co tam poustawiane jest inaczej. Myśle, że przez porównanie tych dwóch plików z moim mogłabym się dużo nauczyć. Ratujecie życie :)

 

wydaje mi sie ze cos namieszalas w gammie tez- poszukaj informacji o linear workflow i jak to ustawic zeby bylo dobrze

 

co do kaustyki- poszukaj informacji grant warwick'a na ten temat to dowiesz sie ile czasu zajmuje liczenie sceny z kaustyka:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności