Napisano 8 Kwiecień 20178 l Witam mam taki oto kawałeczek siatki i brak pomysłu jak się z tym dobrze uporać macie jakiś pomysł czy niestety nie obejdzie się bez zagęszczenia siatki części cylindrycznej owej bryły?
Napisano 10 Kwiecień 20178 l Ilość ścianek cylindra nie pokrywa się z ilością ścianek obejmy, dlatego modele się przenikają.
Napisano 11 Kwiecień 20178 l Autor nie chodzi o cylinder tylko o miejsce łączenia ściętej krawędzi z cylindrem (trójkąt )
Napisano 12 Kwiecień 20178 l Opisz proszę dokładnie o co chodzi, obecnie nie jestem w stanie zrozumieć w czym tkwi problem.
Napisano 12 Kwiecień 20178 l Autor chodzi o to ze po nałożeniu modyfikatora TS w zaznaczonym na czerwono miejscu bryła traci gładkość/owalność (zielona linia ) a jest to powodowane zagęszczeniem siatki na skutek łączenia ze ściętą krawędzią i supotr edgami
Napisano 12 Kwiecień 20178 l Zapisz model do OBJ i mi go udostępnij, wystarczy oczywiście kawałek obejmujący część cylindryczną, z którą masz problem. Pokaż mi jeszcze co to za obiekt modelujesz, chcę porównać model z oryginałem.
Napisano 12 Kwiecień 20178 l Autor ale przy exporcie przepadnie stos modyfikatorów i nie wiem czy będziesz wiedział o co chodzi bo przerabia go na edit mesh... chyba ze zele exportuje przy okazji dodatkowo może pomoże bryła z TS
Napisano 12 Kwiecień 20178 l Problem w tym przypadku sprowadza się glównie do zbyt ubogiej w polygony bryly, siatka po zagęszczeniu dzieli się i naciąga. Aby artefakt ten byl jak najmniej widoczny powinieneś zbudować model z walca o większej ilości podzialów, dzięki temu naprężenia siatki będą mniejsze. Generalnie wszystko zależy od tego co budujesz, bo jeśli jest to stalowa konstrukcja, czy odlew z metalu to taki drobiazg nie jest istotny, istotnym będzie np. przy modelu zegarka. Zatem co budujesz? Przygotowalem Ci kilka screenów. Jak widzisz na ujęciu od góry nadal występuje delikatne naciąganie, ale imo jest ono już do zaakceptowania.
Napisano 12 Kwiecień 20178 l Autor hehe czyli dobrze przypuszczałem, w każdym razie muszę wyzbyć się mani cylindrów z małą ilością poli zazwyczaj tworząc cylinder liczba nie przekracza 24 ścian a przy tego typu modelach trochę mało. Spróbuje jeszcze ten dolny suport edge ze ściętej ściany przenieść tak jak ty na tą prosta i zobaczę co wyjdzie. W jakim sofcie pracujesz?
Napisano 12 Kwiecień 20178 l Autor hehe czyli dobrze przypuszczałem, w każdym razie muszę wyzbyć się mani cylindrów z małą ilością poli zazwyczaj tworząc cylinder liczba nie przekracza 24 ścian a przy tego typu modelach trochę mało. Spróbuje jeszcze ten dolny suport edge ze ściętej ściany przenieść tak jak ty na tą prosta i zobaczę co wyjdzie. W jakim sofcie pracujesz?
Napisano 12 Kwiecień 20178 l Wszystko zależy od tego jak bliskie ujęcia przewidujesz dla swojego modelu, duże zbliżenia wymagają większej dokladności. Modeluję w 3ds Max.