Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej, od pewnego czasu 3ds z gotowych modeli nie zasysa mi bitmap Duża część to takie modele, które używałem już wielokrotnie i nie było problemów, teraz natomiast muszę albo ręcznie podać ścieżkę gdzie znajdują się bitmapy i potem w każdym materiale kliknąć "show shaede material in viewport" albo ręcznie wybierać każdą bitmapę... ktoś może spotkał i zna rozwiązanie?

 

edit:// zapomniałem wspomnieć, że jak odpale sam plik z modelem to nie ma problemu, wszystko ładnie działa

Edytowane przez Dziuba
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

probowales zapisac textury do folderu w projekcie? np c:\projekty\dom\tex ?

czyli dzieje Ci sie tak jak przy reinstallu maxa/ usunieciu ustawien?

Napisano

Ogólnie sprawa wygląda tak, że z racji natłoku modeli mam jeden folder w formie biblioteczki, z którego wszystko przerzucam do projektów. Wszystko ciągle siedzi pod tymi samymi ścieżkami dostępu więc max powinien ładnie czytać jak to było do tej pory. O ile mi wiadomo każdy projekt w maxie zapisuje bitmapy, które dostał w formie np. x/foldersceny/tekstury gdzie pod "x" możemy wstawić co chcemy...

Do tej pory wszystko grało, w starych projektach nadal wszystkie bitmapy się ładnie wczytują, natomiast teraz od 2 projektów w kółko muszę podawać ścieżkę i odpalać scenę na nowo (co wychodzi szybciej niż ręcznie odświeżanie).

Napisano

nie uzywaj "User path"!!! te sciezki sa przyspisane tylko do Twojego profilu i tylko do konkretnej wersji max'a w ktorej je dodales co znaczy ze jesli projekt z "uaktulnionymi" sciezkami otworzysz na tym samym komputerze ale w innej wersji max'a albo z innego profilu to bedziesz je musial dodac ponownie.

 

jesli czegos brakuje to otworz scene a pozniej skorzystaj z Asset tracker'a i uaktualnij sciezki do plikow. Tym sposobem zostana one zapisane w pliku .max

 

kolejna sprawa to korzystanie ze sciezek lokalnych. lepiej wszystko oprzec na sciezkach sieciowych nawet jesli pliki sa lokalne to poprostu udostepnic folder z texturami i zmapowac go na ten sam komputer jako np. dysk "T:". Dzieki temu w przyszlosci bedzie latwiej skonfigurowac rendering sieciowy czy przeniesc folder z teksturami na inny komputer/dysk.

Napisano

Nie wiedziałem :( Nie mniej w asset tracker muszę pokazywać palcem każda mapę po kolei, parę modeli i mam kilkadziesiąt sztuk do dodania... Nadal nie wiem jednak czemu max sam nie zaczytuje bitmap :(

Napisano

Hej, ten akurat nie działa (strona padła) natomiast skorzystałem z innego, który wrzuca wszystkie bitmapy ze sceny do 1 folderu w projekcie i dodaje je do trackera, na około trochę no ale.. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności