Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej, od pewnego czasu 3ds z gotowych modeli nie zasysa mi bitmap Duża część to takie modele, które używałem już wielokrotnie i nie było problemów, teraz natomiast muszę albo ręcznie podać ścieżkę gdzie znajdują się bitmapy i potem w każdym materiale kliknąć "show shaede material in viewport" albo ręcznie wybierać każdą bitmapę... ktoś może spotkał i zna rozwiązanie?

 

edit:// zapomniałem wspomnieć, że jak odpale sam plik z modelem to nie ma problemu, wszystko ładnie działa

Edytowane przez Dziuba

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a jak juz podasz sciezke i zapiszesz scene to po kolejnym otwarciu pamieta sciezki i bitmapy dzialaja?

Napisano
  • Autor

tak, wtedy już wszystko działa. nie mniej przy aktualnie 50 modelach w scenie mój user path wygląda...na duży :)

Napisano

probowales zapisac textury do folderu w projekcie? np c:\projekty\dom\tex ?

czyli dzieje Ci sie tak jak przy reinstallu maxa/ usunieciu ustawien?

Napisano
  • Autor

Ogólnie sprawa wygląda tak, że z racji natłoku modeli mam jeden folder w formie biblioteczki, z którego wszystko przerzucam do projektów. Wszystko ciągle siedzi pod tymi samymi ścieżkami dostępu więc max powinien ładnie czytać jak to było do tej pory. O ile mi wiadomo każdy projekt w maxie zapisuje bitmapy, które dostał w formie np. x/foldersceny/tekstury gdzie pod "x" możemy wstawić co chcemy...

Do tej pory wszystko grało, w starych projektach nadal wszystkie bitmapy się ładnie wczytują, natomiast teraz od 2 projektów w kółko muszę podawać ścieżkę i odpalać scenę na nowo (co wychodzi szybciej niż ręcznie odświeżanie).

Napisano

nie uzywaj "User path"!!! te sciezki sa przyspisane tylko do Twojego profilu i tylko do konkretnej wersji max'a w ktorej je dodales co znaczy ze jesli projekt z "uaktulnionymi" sciezkami otworzysz na tym samym komputerze ale w innej wersji max'a albo z innego profilu to bedziesz je musial dodac ponownie.

 

jesli czegos brakuje to otworz scene a pozniej skorzystaj z Asset tracker'a i uaktualnij sciezki do plikow. Tym sposobem zostana one zapisane w pliku .max

 

kolejna sprawa to korzystanie ze sciezek lokalnych. lepiej wszystko oprzec na sciezkach sieciowych nawet jesli pliki sa lokalne to poprostu udostepnic folder z texturami i zmapowac go na ten sam komputer jako np. dysk "T:". Dzieki temu w przyszlosci bedzie latwiej skonfigurowac rendering sieciowy czy przeniesc folder z teksturami na inny komputer/dysk.

Napisano
  • Autor

Nie wiedziałem :( Nie mniej w asset tracker muszę pokazywać palcem każda mapę po kolei, parę modeli i mam kilkadziesiąt sztuk do dodania... Nadal nie wiem jednak czemu max sam nie zaczytuje bitmap :(

Napisano
  • Autor

Hej, ten akurat nie działa (strona padła) natomiast skorzystałem z innego, który wrzuca wszystkie bitmapy ze sceny do 1 folderu w projekcie i dodaje je do trackera, na około trochę no ale.. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności