Napisano 8 Kwiecień 20177 l Hej, od pewnego czasu 3ds z gotowych modeli nie zasysa mi bitmap Duża część to takie modele, które używałem już wielokrotnie i nie było problemów, teraz natomiast muszę albo ręcznie podać ścieżkę gdzie znajdują się bitmapy i potem w każdym materiale kliknąć "show shaede material in viewport" albo ręcznie wybierać każdą bitmapę... ktoś może spotkał i zna rozwiązanie? edit:// zapomniałem wspomnieć, że jak odpale sam plik z modelem to nie ma problemu, wszystko ładnie działa Edytowane 8 Kwiecień 20177 l przez Dziuba
Napisano 9 Kwiecień 20177 l a jak juz podasz sciezke i zapiszesz scene to po kolejnym otwarciu pamieta sciezki i bitmapy dzialaja?
Napisano 9 Kwiecień 20177 l Autor tak, wtedy już wszystko działa. nie mniej przy aktualnie 50 modelach w scenie mój user path wygląda...na duży :)
Napisano 9 Kwiecień 20177 l probowales zapisac textury do folderu w projekcie? np c:\projekty\dom\tex ? czyli dzieje Ci sie tak jak przy reinstallu maxa/ usunieciu ustawien?
Napisano 9 Kwiecień 20177 l Autor Ogólnie sprawa wygląda tak, że z racji natłoku modeli mam jeden folder w formie biblioteczki, z którego wszystko przerzucam do projektów. Wszystko ciągle siedzi pod tymi samymi ścieżkami dostępu więc max powinien ładnie czytać jak to było do tej pory. O ile mi wiadomo każdy projekt w maxie zapisuje bitmapy, które dostał w formie np. x/foldersceny/tekstury gdzie pod "x" możemy wstawić co chcemy... Do tej pory wszystko grało, w starych projektach nadal wszystkie bitmapy się ładnie wczytują, natomiast teraz od 2 projektów w kółko muszę podawać ścieżkę i odpalać scenę na nowo (co wychodzi szybciej niż ręcznie odświeżanie).
Napisano 10 Kwiecień 20177 l nie uzywaj "User path"!!! te sciezki sa przyspisane tylko do Twojego profilu i tylko do konkretnej wersji max'a w ktorej je dodales co znaczy ze jesli projekt z "uaktulnionymi" sciezkami otworzysz na tym samym komputerze ale w innej wersji max'a albo z innego profilu to bedziesz je musial dodac ponownie. jesli czegos brakuje to otworz scene a pozniej skorzystaj z Asset tracker'a i uaktualnij sciezki do plikow. Tym sposobem zostana one zapisane w pliku .max kolejna sprawa to korzystanie ze sciezek lokalnych. lepiej wszystko oprzec na sciezkach sieciowych nawet jesli pliki sa lokalne to poprostu udostepnic folder z texturami i zmapowac go na ten sam komputer jako np. dysk "T:". Dzieki temu w przyszlosci bedzie latwiej skonfigurowac rendering sieciowy czy przeniesc folder z teksturami na inny komputer/dysk.
Napisano 10 Kwiecień 20177 l Autor Nie wiedziałem :( Nie mniej w asset tracker muszę pokazywać palcem każda mapę po kolei, parę modeli i mam kilkadziesiąt sztuk do dodania... Nadal nie wiem jednak czemu max sam nie zaczytuje bitmap :(
Napisano 10 Kwiecień 20177 l http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/relink-bitmaps jest tam jeszcze kilka innych skryptow ktore mozesz wyprobowac
Napisano 11 Kwiecień 20177 l Autor Hej, ten akurat nie działa (strona padła) natomiast skorzystałem z innego, który wrzuca wszystkie bitmapy ze sceny do 1 folderu w projekcie i dodaje je do trackera, na około trochę no ale.. :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto