Dziuba Napisano 8 Kwiecień 2017 Napisano 8 Kwiecień 2017 (edytowane) Hej, od pewnego czasu 3ds z gotowych modeli nie zasysa mi bitmap Duża część to takie modele, które używałem już wielokrotnie i nie było problemów, teraz natomiast muszę albo ręcznie podać ścieżkę gdzie znajdują się bitmapy i potem w każdym materiale kliknąć "show shaede material in viewport" albo ręcznie wybierać każdą bitmapę... ktoś może spotkał i zna rozwiązanie? edit:// zapomniałem wspomnieć, że jak odpale sam plik z modelem to nie ma problemu, wszystko ładnie działa Edytowane 8 Kwiecień 2017 przez Dziuba
mitic Napisano 9 Kwiecień 2017 Napisano 9 Kwiecień 2017 a jak juz podasz sciezke i zapiszesz scene to po kolejnym otwarciu pamieta sciezki i bitmapy dzialaja?
Dziuba Napisano 9 Kwiecień 2017 Autor Napisano 9 Kwiecień 2017 tak, wtedy już wszystko działa. nie mniej przy aktualnie 50 modelach w scenie mój user path wygląda...na duży :)
mitic Napisano 9 Kwiecień 2017 Napisano 9 Kwiecień 2017 probowales zapisac textury do folderu w projekcie? np c:\projekty\dom\tex ? czyli dzieje Ci sie tak jak przy reinstallu maxa/ usunieciu ustawien?
Dziuba Napisano 9 Kwiecień 2017 Autor Napisano 9 Kwiecień 2017 Ogólnie sprawa wygląda tak, że z racji natłoku modeli mam jeden folder w formie biblioteczki, z którego wszystko przerzucam do projektów. Wszystko ciągle siedzi pod tymi samymi ścieżkami dostępu więc max powinien ładnie czytać jak to było do tej pory. O ile mi wiadomo każdy projekt w maxie zapisuje bitmapy, które dostał w formie np. x/foldersceny/tekstury gdzie pod "x" możemy wstawić co chcemy... Do tej pory wszystko grało, w starych projektach nadal wszystkie bitmapy się ładnie wczytują, natomiast teraz od 2 projektów w kółko muszę podawać ścieżkę i odpalać scenę na nowo (co wychodzi szybciej niż ręcznie odświeżanie).
t0m3k Napisano 10 Kwiecień 2017 Napisano 10 Kwiecień 2017 nie uzywaj "User path"!!! te sciezki sa przyspisane tylko do Twojego profilu i tylko do konkretnej wersji max'a w ktorej je dodales co znaczy ze jesli projekt z "uaktulnionymi" sciezkami otworzysz na tym samym komputerze ale w innej wersji max'a albo z innego profilu to bedziesz je musial dodac ponownie. jesli czegos brakuje to otworz scene a pozniej skorzystaj z Asset tracker'a i uaktualnij sciezki do plikow. Tym sposobem zostana one zapisane w pliku .max kolejna sprawa to korzystanie ze sciezek lokalnych. lepiej wszystko oprzec na sciezkach sieciowych nawet jesli pliki sa lokalne to poprostu udostepnic folder z texturami i zmapowac go na ten sam komputer jako np. dysk "T:". Dzieki temu w przyszlosci bedzie latwiej skonfigurowac rendering sieciowy czy przeniesc folder z teksturami na inny komputer/dysk.
Dziuba Napisano 10 Kwiecień 2017 Autor Napisano 10 Kwiecień 2017 Nie wiedziałem :( Nie mniej w asset tracker muszę pokazywać palcem każda mapę po kolei, parę modeli i mam kilkadziesiąt sztuk do dodania... Nadal nie wiem jednak czemu max sam nie zaczytuje bitmap :(
t0m3k Napisano 10 Kwiecień 2017 Napisano 10 Kwiecień 2017 http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/relink-bitmaps jest tam jeszcze kilka innych skryptow ktore mozesz wyprobowac
Dziuba Napisano 11 Kwiecień 2017 Autor Napisano 11 Kwiecień 2017 Hej, ten akurat nie działa (strona padła) natomiast skorzystałem z innego, który wrzuca wszystkie bitmapy ze sceny do 1 folderu w projekcie i dodaje je do trackera, na około trochę no ale.. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się