Qubs Napisano 18 Kwiecień 2017 Napisano 18 Kwiecień 2017 Siema. Zrobiłem model robota razem z prostym rigiem: https://www.dropbox.com/s/te095rp74uwem0b/robot.jpg?dl=0 Na zaliczenie teraz potrzebuję zrobić animację. Ważne jest, żeby była realistyczna więc ma być czuć jego ciężar. Potrzebuję jakieś refki apropos animacji takiego typu robota. Animacja ruchu i interakcja z obiektem (podnoszenie czegoś, przeskakiwanie murku) Macie może namiary na miejsca, w których mogę znaleźć coś takiego? Pierwszy raz robię animację ale uczelnia tylko wymaga a nie pokazują wykładowcy nic.
osael Napisano 18 Kwiecień 2017 Napisano 18 Kwiecień 2017 Pierwszy raz robię animację ale uczelnia tylko wymaga a nie pokazują wykładowcy nic. heh, klasyk :-) Co do referencji.. cóż. Po pierwsze to życzę powodzenia, bo body mechanics jako pierwsza animacja to bardzo wysoki poziom. Po drugie.. może po prostu.. nagraj? Ciężko znaleźć robota. Przywiąż do nóg dwie butelki po coli 2.25l i zrób podnoszenie pudła. Dwa kroki, schylenie i podniesienie pudła. Max 5 sekund. A potem, cóż. W Twojej sytuacji poleciłbym po prostu skopiowanie 1:1 animacji. Takie roto. Oczywiście to jest fatalne wyjście, ale najlepsze gdy nie miałeś styczności z animacją i jak się domyślam nie masz kilku miesięcy na nauczenie się podstaw.
Qubs Napisano 18 Kwiecień 2017 Autor Napisano 18 Kwiecień 2017 To mówisz, że zrobić animacje dla postaci człowieka byłoby łatwiej? Bo może mogę zmienić jeśli będzie warto. Z drugiej strony szkoda tracić czas spędzony nad robotem, bo pod koniec maja zaliczenie.
zio_mal Napisano 18 Kwiecień 2017 Napisano 18 Kwiecień 2017 chód mecha: https://www.youtube.com/watch?v=HXOUqNRtFp8 bieg mecha: https://youtu.be/HXOUqNRtFp8?t=441 https://youtu.be/HXOUqNRtFp8?t=450
osael Napisano 18 Kwiecień 2017 Napisano 18 Kwiecień 2017 To mówisz, że zrobić animacje dla postaci człowieka byłoby łatwiej? Bo może mogę zmienić jeśli będzie warto. Z drugiej strony szkoda tracić czas spędzony nad robotem, bo pod koniec maja zaliczenie. Nie nie. Nawet jeszcze trudniej. Nagrać siebie zachowującego się jako robota. zio_mal podesłał taki właśnie najbardziej charakterystyczny chód. imho zrób dwa takie kroki + schylenie się/odkładanie. O ile to wystarczy na zaliczenie ;-)
ApaczoS Napisano 18 Kwiecień 2017 Napisano 18 Kwiecień 2017 Wspomniany Matrix Revolutions i Aliens, do tego Avatar, Pacific Rim, District 9, Iron Man, Edge of Tomorrow, na wesoło to Robocop 2 i Starship Troopers 3.
Qubs Napisano 1 Maj 2017 Autor Napisano 1 Maj 2017 Dzieki wielkie za podpowiedzi. Dorobiłem mu ręce razem z rigiem i teraz jest kłopot. https://www.dropbox.com/s/0h8uefhy819kduo/robot-rig_x264.mp4?dl=0 Na filmiku widać prosty ruch ręki, problem polega na tym, ze czasem jak renderuję to jest on płynny a czasami "skacze" tj. pojawiają się (przez krótką chwilę więc strzelam, że to pojedyńcze) klatki w których ręka pojawia się w innym miejscu. Nie wiem czy to problem z rigiem czy jest to coś całkiem innego, nie chcę zaczynać animacji poklatkowej zanim się nie upewnię bo nie chcę, żeby całość poszła później na marne.
NuttyART Napisano 1 Maj 2017 Napisano 1 Maj 2017 Hmm, wydaje mi się, że musisz nam dać trochę więcej informacji. Na filmiku, który wrzuciłeś chyba żadnych problemów nie ma? Czy problem występuje tylko przy renderowaniu czy też w trakcie odtwarzania animacji w view porcie? Jedynie co mi przychodzi do głowy, to to, że IK'eje mogą się nie updejtować w czasie rzeczywistym do ich właściwej pozycji, ale z tego co widzę to ramię chyba zrigowałeś na FK, więc takiego problemu nie powinno być. W jakim sofcie robisz?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się