Napisano 19 Czerwiec 20177 l Witam, Od jakiegoś czasu uczę się riggowania z digitaltutora i idzie mi całkiem fajnie. Chwale sobie. Jednak wczoraj natknąłem się na problem, którego nie potrafie przeskoczyć, bo na filmie w digitaltutors działa, a u mnie nie. Gość na filmie wpisuje komendę: select `listConnections -type "joint" skinCluster16`; Dzięki niej zaznacza mu się cały szkielet, aby potem wyeksportować skin weight. Natomiast mi ta komenda zwyczajnie nie działa - nic się nie dzieje, bo zatwierdzeniu jej mimo iż robię 1:1 jak na filmie. (używam również plików z lekcji przez co skinCluster16 jest poprawną nazwą również dla mnie) Używam Maya 2017, a on na filmie ma 2014 prawdopodobnie.
Napisano 19 Czerwiec 20177 l spróbuj po prostu listConnections skinCluster16 i zobacz co się tam zwróci...
Napisano 19 Czerwiec 20177 l Autor // Result: Body skinCluster16GroupParts skinCluster16GroupId bind_l_thigh01 bind_l_shin01 bind_r_thigh01 bind_r_shin01 bind_pelvis01 bind_root01 bind_back01 bind_chest01 bind_neck_a01 bind_neck_b01 bind_head01 bind_tail_a01 bind_l_hand01 bind_r_shoulder01 bind_r_forearm01 bind_r_hand01 bind_l_shoulder01 bind_l_forearm01 bind_l_thigh01 bind_l_shin01 bind_r_thigh01 bind_r_shin01 bind_pelvis01 bind_root01 bind_back01 bind_chest01 bind_neck_a01 bind_neck_b01 bind_head01 bind_tail_a01 bind_l_hand01 bind_r_shoulder01 bind_r_forearm01 bind_r_hand01 bind_l_shoulder01 bind_l_forearm01 bind_l_thigh01 bind_l_shin01 bind_r_thigh01 bind_r_shin01 bind_pelvis01 bind_root01 bind_back01 bind_chest01 bind_neck_a01 bind_neck_b01 bind_head01 bind_tail_a01 bind_l_hand01 bind_r_shoulder01 bind_r_forearm01 bind_r_hand01 bind_l_shoulder01 bind_l_forearm01 bindPose8 bind_pelvis01 skinCluster16Set // --------------------------- PS: Użyłem tej komendy z pierwszego postu na pasku MEL na dole bez otwierania script editor i coś się zaznaczyło, ale nie wiem czy przypadkiem niektóre kości się nie zaznaczyły... http://i.imgur.com/a41YHHW.png --------------------------- PS2: Coś zaczyna działać, ale nie poprzez script editor tylko poprzez pojedynczą linijkę MEL na dole programu. Importowanie/eksportowanie jest irytujące.. jakieś dziwne błędy się pojawiają i mesh się deformuje :G Edytowane 19 Czerwiec 20177 l przez PePeZBA
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto