PePeZBA Napisano 19 Czerwiec 2017 Napisano 19 Czerwiec 2017 Witam, Od jakiegoś czasu uczę się riggowania z digitaltutora i idzie mi całkiem fajnie. Chwale sobie. Jednak wczoraj natknąłem się na problem, którego nie potrafie przeskoczyć, bo na filmie w digitaltutors działa, a u mnie nie. Gość na filmie wpisuje komendę: select `listConnections -type "joint" skinCluster16`; Dzięki niej zaznacza mu się cały szkielet, aby potem wyeksportować skin weight. Natomiast mi ta komenda zwyczajnie nie działa - nic się nie dzieje, bo zatwierdzeniu jej mimo iż robię 1:1 jak na filmie. (używam również plików z lekcji przez co skinCluster16 jest poprawną nazwą również dla mnie) Używam Maya 2017, a on na filmie ma 2014 prawdopodobnie.
praetorian Napisano 19 Czerwiec 2017 Napisano 19 Czerwiec 2017 spróbuj po prostu listConnections skinCluster16 i zobacz co się tam zwróci...
PePeZBA Napisano 19 Czerwiec 2017 Autor Napisano 19 Czerwiec 2017 (edytowane) // Result: Body skinCluster16GroupParts skinCluster16GroupId bind_l_thigh01 bind_l_shin01 bind_r_thigh01 bind_r_shin01 bind_pelvis01 bind_root01 bind_back01 bind_chest01 bind_neck_a01 bind_neck_b01 bind_head01 bind_tail_a01 bind_l_hand01 bind_r_shoulder01 bind_r_forearm01 bind_r_hand01 bind_l_shoulder01 bind_l_forearm01 bind_l_thigh01 bind_l_shin01 bind_r_thigh01 bind_r_shin01 bind_pelvis01 bind_root01 bind_back01 bind_chest01 bind_neck_a01 bind_neck_b01 bind_head01 bind_tail_a01 bind_l_hand01 bind_r_shoulder01 bind_r_forearm01 bind_r_hand01 bind_l_shoulder01 bind_l_forearm01 bind_l_thigh01 bind_l_shin01 bind_r_thigh01 bind_r_shin01 bind_pelvis01 bind_root01 bind_back01 bind_chest01 bind_neck_a01 bind_neck_b01 bind_head01 bind_tail_a01 bind_l_hand01 bind_r_shoulder01 bind_r_forearm01 bind_r_hand01 bind_l_shoulder01 bind_l_forearm01 bindPose8 bind_pelvis01 skinCluster16Set // --------------------------- PS: Użyłem tej komendy z pierwszego postu na pasku MEL na dole bez otwierania script editor i coś się zaznaczyło, ale nie wiem czy przypadkiem niektóre kości się nie zaznaczyły... http://i.imgur.com/a41YHHW.png --------------------------- PS2: Coś zaczyna działać, ale nie poprzez script editor tylko poprzez pojedynczą linijkę MEL na dole programu. Importowanie/eksportowanie jest irytujące.. jakieś dziwne błędy się pojawiają i mesh się deformuje :G Edytowane 19 Czerwiec 2017 przez PePeZBA
Kroopson Napisano 21 Czerwiec 2017 Napisano 21 Czerwiec 2017 Moze niektóre kości nie są dodane do skin clustera?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się