Napisano 26 Lipiec 20177 l Cześć, Chciałbym podpytać jakie macie patenty na widok za oknem, jeśli mamy firankę lub jakąś roletkę? Próbuje to rozgryźć w najbardziej sensowny sposób. Wstawiałem plane lub boxa i dawałem VrayLightMtl z teksturą widoku za oknem, ale jakoś ta opcja mi nie leży. Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Napisano 26 Lipiec 20177 l Mozna tak jak napisales, albo potem dodac cos w photoshop'ie. Jesli masz czas i checi to mozesz tez wymodelowac :)
Napisano 27 Lipiec 20177 l Autor A jak zrobić to w photoshopie? Zapisywałem róże kanały i próbowałem robić to w photoshopie, ale nic "ładnego" mi nie wychodziło
Napisano 27 Lipiec 20177 l patrząc po obrazku to żadnego zdjęcia do tego niedopasujesz walorowo. próbuj może budować exterior na zasadzie makiety architektonicznej, masz ściany wycięte z tektury i do tego możesz dostawić wycięte alphą drzewa na planeach. pod '8' możesz ustawić kolor tła/nieba. jak wczytasz np. bitmapę z gradientem jako niebo, możesz tam sterować jej jasnością i Ci wpadnie więcej światła 'naturalnego' do środka. jak wizka nie ma realistycznego światła w środku to najładniejsze a niedopasowane zdjęcie na exterior nie pomoże, ważna jest spójność całego obrazka pod względem waloru, chłopacy w 2D dużo o tym teorii wykładają. PS najlepsze wizki jakie pamiętam do dzisiaj to były mega realistyczne rendery a'la makieta na podłodze pokoju :)
Napisano 28 Lipiec 20177 l Autor To jest akurat scena dla przykładu. Wiem, że oświetlenie jest słabe. Możesz coś więcej napisać o tej ala makiecie? bo nie do końca wiem o co chodzi.
Napisano 29 Lipiec 20177 l Możliwośći masz parę: -wyrenderować widok za oknem- jako model oteksturowany itp itd. -wyrenderować widok jako plane z nałożoną texturą widoku (wtedy ten plane dodaj do 'exclude' w świetle żeby nie blokował światła, możesz na materiale widoku dodać self illumination żeby móc sterować jasnością -nie wiem jakie masz światło w scenie, ale możesz zostawić bez widoku za oknem i zapisać render do png, wtedy bez kanałów i masek będziesz miał przezroczysty widok i możesz na warstwie poniżej renderu wstawić widok -możesz połączyć powyższe i np wstawić parę plejnów z np drzewami z przezroczystością, kolejny plane z tłem itp itd
Napisano 3 Sierpień 20177 l Autor Dzięki za rady. Używam Vray dome i po excloude plane'a z widokiem mam, dużo słabsze światło w pomieszczeniu i ogólnie szum itp. niż bez plane'a. Próbowałem wyłączać różne rzeczy w object properties plane'a ale nie pomaga. Coś jeszcze mam zrobić? Jakim światłem powinienem świecić żeby zapisać render z przezroczystytm widokiem w png?
Napisano 6 Sierpień 20177 l Jak daleś exclude w vray dome to nie powinno być ciemniej- masz chyba jeszcze w enviroment coś wrzucone.. usuń mapę z enviroment, w dome kliknij 'invisible'- będzie przezroczyste tło
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto