matek03 Napisano 26 Lipiec 2017 Share Napisano 26 Lipiec 2017 Cześć, Chciałbym podpytać jakie macie patenty na widok za oknem, jeśli mamy firankę lub jakąś roletkę? Próbuje to rozgryźć w najbardziej sensowny sposób. Wstawiałem plane lub boxa i dawałem VrayLightMtl z teksturą widoku za oknem, ale jakoś ta opcja mi nie leży. Będę wdzięczny za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineray Napisano 26 Lipiec 2017 Share Napisano 26 Lipiec 2017 Mozna tak jak napisales, albo potem dodac cos w photoshop'ie. Jesli masz czas i checi to mozesz tez wymodelowac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matek03 Napisano 27 Lipiec 2017 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2017 A jak zrobić to w photoshopie? Zapisywałem róże kanały i próbowałem robić to w photoshopie, ale nic "ładnego" mi nie wychodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 27 Lipiec 2017 Share Napisano 27 Lipiec 2017 patrząc po obrazku to żadnego zdjęcia do tego niedopasujesz walorowo. próbuj może budować exterior na zasadzie makiety architektonicznej, masz ściany wycięte z tektury i do tego możesz dostawić wycięte alphą drzewa na planeach. pod '8' możesz ustawić kolor tła/nieba. jak wczytasz np. bitmapę z gradientem jako niebo, możesz tam sterować jej jasnością i Ci wpadnie więcej światła 'naturalnego' do środka. jak wizka nie ma realistycznego światła w środku to najładniejsze a niedopasowane zdjęcie na exterior nie pomoże, ważna jest spójność całego obrazka pod względem waloru, chłopacy w 2D dużo o tym teorii wykładają. PS najlepsze wizki jakie pamiętam do dzisiaj to były mega realistyczne rendery a'la makieta na podłodze pokoju :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matek03 Napisano 28 Lipiec 2017 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2017 To jest akurat scena dla przykładu. Wiem, że oświetlenie jest słabe. Możesz coś więcej napisać o tej ala makiecie? bo nie do końca wiem o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitic Napisano 29 Lipiec 2017 Share Napisano 29 Lipiec 2017 Możliwośći masz parę: -wyrenderować widok za oknem- jako model oteksturowany itp itd. -wyrenderować widok jako plane z nałożoną texturą widoku (wtedy ten plane dodaj do 'exclude' w świetle żeby nie blokował światła, możesz na materiale widoku dodać self illumination żeby móc sterować jasnością -nie wiem jakie masz światło w scenie, ale możesz zostawić bez widoku za oknem i zapisać render do png, wtedy bez kanałów i masek będziesz miał przezroczysty widok i możesz na warstwie poniżej renderu wstawić widok -możesz połączyć powyższe i np wstawić parę plejnów z np drzewami z przezroczystością, kolejny plane z tłem itp itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matek03 Napisano 3 Sierpień 2017 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2017 Dzięki za rady. Używam Vray dome i po excloude plane'a z widokiem mam, dużo słabsze światło w pomieszczeniu i ogólnie szum itp. niż bez plane'a. Próbowałem wyłączać różne rzeczy w object properties plane'a ale nie pomaga. Coś jeszcze mam zrobić? Jakim światłem powinienem świecić żeby zapisać render z przezroczystytm widokiem w png? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitic Napisano 6 Sierpień 2017 Share Napisano 6 Sierpień 2017 Jak daleś exclude w vray dome to nie powinno być ciemniej- masz chyba jeszcze w enviroment coś wrzucone.. usuń mapę z enviroment, w dome kliknij 'invisible'- będzie przezroczyste tło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się