nama Napisano 27 Lipiec 2017 Napisano 27 Lipiec 2017 (edytowane) Witam Od nie dawna działam w maksie najczęściej pracuję na jednej scenie do której importuję bryły w dwg. Wraz z bryłami dwg pojawiają się elementy niewidoczne których nie mogę w żaden sposób usunąć. W warstwach również występują jako bloki których też nie można usunąć. Można je tylko zgrupować w warstwę i zblokować. Po czasie wygląda to tak: Czy jest jest jakiś sposób aby usunąć, oczyścić scenę. Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Edytowane 27 Lipiec 2017 przez nama
polka dot Napisano 27 Lipiec 2017 Napisano 27 Lipiec 2017 ja to zawsze grupuję, bloków nie da się zaznaczyć bezpośrednio, jak Ty freezuję. możesz zawsze zmergować spliny w jeden i wywalić pozostałe obiekty, ale tracisz zróżnicowanie kolorów kresek, później Crtl+I i wywalasz resztę (przed zmergowaniem jakbyś usunął to się bloki powalą)
deshu Napisano 27 Lipiec 2017 Napisano 27 Lipiec 2017 (edytowane) W pracy często mamy ten problem. Te "bloki" są źródłem wielu problemów w maksie, dlatego warto nie dopuszczać do tego żeby twoja scena była ich pełna. Napisałem skrypt który to usuwa: https://github.com/deshudiosh/PG.Mxs/blob/master/PG.DWGCleanup.v3.ms Do ściągnięcia tutaj (kliknij prawym i zapisz jako): https://raw.githubusercontent.com/deshudiosh/PG.Mxs/master/PG.DWGCleanup.v3.ms Generalnie aktualnie polecam go używać tak, że: 1. reset maxa 2. import dwg 3. odpalasz skrypt, pokazuje się okno (podgląd okna w załączniku) 4. prawdopodobnie chcesz odznaczyć czwarty checkbox 5. klikasz cleanup 6. zapisujesz plik bo czasami kolejny punkt zawiesza maxa 7. wchodzisz w warstwy i wyrzucasz warstwę "_BLOCKS" wraz z jej zawartością. Jeżeli się udało to zapisz sobie jeszcze raz i już masz gotową scene. Jeżeli ostatni punkt zawiesza maxa to go nie rób, tylko zaznacz wszystko co zostało w scenie i zrób sobie save selected. Skrypt dodatkowo: pkt. 2 - wywala materiały (dotyczy meshy zaimportowanych z dwg) pkt. 3 - powoduje ze splajny mają kolor taki jak w cadzie pkt. 6 - wywala puste warstwy pkt. 7 - wywala ukryte warstwy Skrypt w wersji alpha/beta - jak większość na moim githubie. Znane bugi: - skrypt rozwala parenting w scenie, dlatego aktualnie mozna go uzywać tylko na scenie z samym zaimportowanym dwg. (Teraz na przykład niszczy kamery, grupy itd...) - guzik "save cleaned to max file" nigdy nie działa :) Jak znajdziecie jakieś bugi jeszcze to please let me know. Edytowane 27 Lipiec 2017 przez deshu 1
xmass Napisano 27 Lipiec 2017 Napisano 27 Lipiec 2017 Nieźle Deshu! Sam sobie podobny scrypt ogarniam w domu, ale widzę że już nie muszę :D
deshu Napisano 27 Lipiec 2017 Napisano 27 Lipiec 2017 Nieźle Deshu! Sam sobie podobny scrypt ogarniam w domu, ale widzę że już nie muszę :D :) Sporo tego napisałem, różnych utilitiesów. Od roku się nie mogę zebrać żeby porobić do nich opisy/filmiki jak działają. Dużo z tych rzeczy na prawdę używamy codzinnie w pracy. Czasem nie mogę wyjść z podziwu że 20 linijek kodu załatwia takie frustrujące sprawy. Z copy/paste między scenami i/lub maszynami* jestem szczególnie dumny :) (*wymagany dysk sieciowy) Skrypt podmieniający standardowe zachowanie ctrl+s na zapisywanie zawsze do wybranej wersji maxa (do trzech wstecz), przy setupie jaki mamy w pracy - 3 licencje 2014 i jedna 2017 - jest zbawienny.
nama Napisano 28 Lipiec 2017 Autor Napisano 28 Lipiec 2017 (edytowane) Ale czad! Wielkie dzięki! Już do furii mnie to doprowadzało ;) Pozdrawiam Edytowane 31 Lipiec 2017 przez nama
Rekomendowane odpowiedzi