Pindirindi Napisano 2 Sierpień 2017 Napisano 2 Sierpień 2017 Hejka, mam takie pytanie: jaka jest wymagana prędkość produkowania 3D w firmach? Przykładowe modele to: smoki, ludzie, zwierzaki. W portfolio mogę pokazać ładne prace, ale boję się, bo po 8 godz dziennie, to jedna game-ready pół miesiąca mi zajmuje. Chciałbym wiedzieć, czy muszę zmienić taktykę pracy, aby była szybsza. Za wszelkie odpowiedzi z góry serdecznie dziękuje.
JackTheRippy Napisano 2 Sierpień 2017 Napisano 2 Sierpień 2017 Nie wiem jakie postacie masz na mysli, ale takie AAA to srednio zajmuja 4-6 tygodni ;o
Pindirindi Napisano 2 Sierpień 2017 Autor Napisano 2 Sierpień 2017 Nie wiem jakie postacie masz na mysli, ale takie AAA to srednio zajmuja 4-6 tygodni ;o Z drugiej strony na yt są ludzie, którzy rzeźbią bardzo szybko, niektórzy potrafią zrobić coś ładnego w godzinę (co prawda, zwykle sama głowa, lub cartoon'owy styl). Widziałem filmik, w którym autor zrobił potworka od 0, do gotowego na animacje w 1,5 godz. Stąd moje zmartwienia. Jeśli jest tak jak mówisz to super. Mam na myśli model do gry komputerowej np. jednego realistycznego człowieka w zbroi: HP, Polypaint, Retopo, Unwrap, Bake, Riging, Blendshapes. Czyli jeśli zatrudnię się w jakiejś firmie, to standardowo miałbym mieć na to 4-6 tygodni?
JackTheRippy Napisano 2 Sierpień 2017 Napisano 2 Sierpień 2017 Dalej nie wiem o jakiej jakosci mowisz. Postacie AAA wygladaja tak https://www.artstation.com/artist/mblaszczak takze zazwyczaj 4-6tygodni, zalezy od firmy, gry itd. Teraz na Artstation jest challange, to jest post kolesia, ktory pomoga ludzia robic postacie: "week 1: concept, collect reference, begin blockout week 2-4: highres sculpt week 5: retop, UV, bake week 6-7: texture week 8: rig, pose, render"
Pindirindi Napisano 2 Sierpień 2017 Autor Napisano 2 Sierpień 2017 OK, wielkie dzięki za odpowiedź i tą rozpiskę. Te prace które pokazałeś to chyba są z tej najwyższej totalnie ligi, ale czy takie np. również zaliczają się do tego kryterium czasowego: https://www.artstation.com/artwork/1VbLG ? Bo jak widać, jest to znacznie niższy poziom detalu, ale typ postaci taki sam. O taką jakość mniej-więcej mi właśnie chodzi.
JackTheRippy Napisano 2 Sierpień 2017 Napisano 2 Sierpień 2017 No i mniej detalu, tym mniej czasu trzeba spedzac nad kazda postacia :)) Takie cos ludzie robia w 2-3tygodnie. Nie przejmuj sie czasem, zanim zaczniesz robic postacie na poziomie takim aby firma sie Toba zainteresowala to juz narobisz ich tyle, ze szybko bedzie szlo. Skupiaj sie na jakosci i tyle.
olaf Napisano 3 Sierpień 2017 Napisano 3 Sierpień 2017 nom, tak jak napisał Jack, skupiaj sie na jakosci. Jak ktos szuka dobrych rzeczy, to wie ze zajmuja znaczniej wiecej.
deshu Napisano 3 Sierpień 2017 Napisano 3 Sierpień 2017 Mam taka małą refleksje na boku: samo to, że zadałeś tak dobre pytanie, daje ci plusa w oczach rynku pracy.
Rekomendowane odpowiedzi