Jump to content
Sign in to follow this  
Piotrek6116

Agisoft tworzenie textury oraz import do ZBrush'a

Recommended Posts

Witam,

 

czytając kilka poradników i grzebiąc w internecie nie uzyskałem pełnego rozwiązania jeśli chodzi o pobieranie textury z agisoftu na program ZBrush.

 

Agisoft dzieli mi model na 4 oddzielne zdjęcia wraz z referencją.

https://zapodaj.net/b4866915b8bfa.jpg.html

b4866915b8bfa.jpg.html>20915699_1690332374371479_828830807_n.jpg

b4866915b8bfa.jpg.html

b4866915b8bfa.jpg.html

 

po wstawieniu pierwszego z nich na model widać że w dobrym miejscu teksturuje:

https://zapodaj.net/894f0558b8e86.png.html

 

Problem jest w tym że nie wiem jak dodać kolejne warstwy textur. Poradniki które czytałem określają oddzielną teksturę na np: głowę, tors, nogi za pomocą maski. Sposób na malowanie przez zdjęcia, mija mi się z celem ponieważ jest 150 zdjęć, a chce dobrze odzwierciedlić teksturę.

 

Sprawa dość prosta, lecz dopiero zaczynam zabawę z programem ZBush, więc myślę że ktoś mógłby użyczyć trochę wiedzy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o Agisoft Photoscan i połączenie z ZBrushem, to ja sam robię coś takiego (i w sumie tylko z czymś takim się spotkałem):

 

1. Robimy fotki

2. Wrzucamy wszystko do Photoscanu i tworzymy model 3d

3. Eksportujemy model high poly z Photoscanu do ZBrusha

4. Decimation do jakiegoś znośnego polycountu i teraz masz wybór - albo zrobić sobie low poly w Zbrushu albo do retopo użyć jakiegoś innego softu (3dCoat, Blender, Max, Maya, czy co tam wolisz)

5. Jeśli cały czas jesteś w ZBrushu to uvw możesz rozłożyć za pomocą UV Mastera, a jak nie to unwrap za pomocą tych narzędzi, które masz w danym sofcie

6. Eksport modelu low poly

7. Wracamy do Photoscanu i tam dopiero tworzymy teksturę na zaimportowanym modelu. To co Ty wrzuciłeś to widać, że jest wyrzucone domyślnie i że podzielone jest na masę oddzielnych części.

 

Do tego dojdzie jeszcze czyszczenie skanu w ZBrushu i ewentualne dodanie detalu, żeby potem wypalić na tym modelu low poly. Ogólnie przy wszystkich osobach, które coś działają ze skanowaniem to spotkałem się z takim sposobem działania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, a nie wiesz gdzie byłyby jakiś przykład takiego zastosowania np: (YT), jeśli mówisz że to dość powszechne kroki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej wbij na fb na grupę o skanowaniu 3d https://www.facebook.com/groups/3dsug/ . Jeśli na necie pojawia się coś fajnego na ten temat, to tam też automatycznie zaraz jest umieszczane. Do tego z samych dyskusji użytkowników można się dużo ciekawych rzeczy dowiedzieć. Konkretnych, darmowych tutoriali Tobie nie podam tak na szybko, ale z płatnych rzeczy to polecam to: https://www.jeffreyianwilson.com/product/3d-scanning-for-games-vfx-vol-1/ - ten akurat jest o Photoscanie. Kolejne części, to już RealityCapture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli otrzymujesz 4 texturki na raz to pewnie w opcjach przy tworzeniu teksturki w agisofcie masz zaznaczoną opcję tworzenia UDIMów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie, jak tworzyłem teksturę w Agisofcie to zaznaczyłem na 4ry płaty. Zblenduje go ponownie, powinno działać. Dzięki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy