Piotrek6116 Napisano 17 Sierpień 2017 Napisano 17 Sierpień 2017 Witam, czytając kilka poradników i grzebiąc w internecie nie uzyskałem pełnego rozwiązania jeśli chodzi o pobieranie textury z agisoftu na program ZBrush. Agisoft dzieli mi model na 4 oddzielne zdjęcia wraz z referencją. https://zapodaj.net/b4866915b8bfa.jpg.html po wstawieniu pierwszego z nich na model widać że w dobrym miejscu teksturuje: https://zapodaj.net/894f0558b8e86.png.html Problem jest w tym że nie wiem jak dodać kolejne warstwy textur. Poradniki które czytałem określają oddzielną teksturę na np: głowę, tors, nogi za pomocą maski. Sposób na malowanie przez zdjęcia, mija mi się z celem ponieważ jest 150 zdjęć, a chce dobrze odzwierciedlić teksturę. Sprawa dość prosta, lecz dopiero zaczynam zabawę z programem ZBush, więc myślę że ktoś mógłby użyczyć trochę wiedzy :)
Araiel Napisano 17 Sierpień 2017 Napisano 17 Sierpień 2017 Jeśli chodzi o Agisoft Photoscan i połączenie z ZBrushem, to ja sam robię coś takiego (i w sumie tylko z czymś takim się spotkałem): 1. Robimy fotki 2. Wrzucamy wszystko do Photoscanu i tworzymy model 3d 3. Eksportujemy model high poly z Photoscanu do ZBrusha 4. Decimation do jakiegoś znośnego polycountu i teraz masz wybór - albo zrobić sobie low poly w Zbrushu albo do retopo użyć jakiegoś innego softu (3dCoat, Blender, Max, Maya, czy co tam wolisz) 5. Jeśli cały czas jesteś w ZBrushu to uvw możesz rozłożyć za pomocą UV Mastera, a jak nie to unwrap za pomocą tych narzędzi, które masz w danym sofcie 6. Eksport modelu low poly 7. Wracamy do Photoscanu i tam dopiero tworzymy teksturę na zaimportowanym modelu. To co Ty wrzuciłeś to widać, że jest wyrzucone domyślnie i że podzielone jest na masę oddzielnych części. Do tego dojdzie jeszcze czyszczenie skanu w ZBrushu i ewentualne dodanie detalu, żeby potem wypalić na tym modelu low poly. Ogólnie przy wszystkich osobach, które coś działają ze skanowaniem to spotkałem się z takim sposobem działania.
Piotrek6116 Napisano 17 Sierpień 2017 Autor Napisano 17 Sierpień 2017 Hej, a nie wiesz gdzie byłyby jakiś przykład takiego zastosowania np: (YT), jeśli mówisz że to dość powszechne kroki?
Araiel Napisano 17 Sierpień 2017 Napisano 17 Sierpień 2017 Najlepiej wbij na fb na grupę o skanowaniu 3d https://www.facebook.com/groups/3dsug/ . Jeśli na necie pojawia się coś fajnego na ten temat, to tam też automatycznie zaraz jest umieszczane. Do tego z samych dyskusji użytkowników można się dużo ciekawych rzeczy dowiedzieć. Konkretnych, darmowych tutoriali Tobie nie podam tak na szybko, ale z płatnych rzeczy to polecam to: https://www.jeffreyianwilson.com/product/3d-scanning-for-games-vfx-vol-1/ - ten akurat jest o Photoscanie. Kolejne części, to już RealityCapture.
matiuss Napisano 17 Sierpień 2017 Napisano 17 Sierpień 2017 Jeżeli otrzymujesz 4 texturki na raz to pewnie w opcjach przy tworzeniu teksturki w agisofcie masz zaznaczoną opcję tworzenia UDIMów
Piotrek6116 Napisano 17 Sierpień 2017 Autor Napisano 17 Sierpień 2017 Faktycznie, jak tworzyłem teksturę w Agisofcie to zaznaczyłem na 4ry płaty. Zblenduje go ponownie, powinno działać. Dzięki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się