Skocz do zawartości

Agisoft tworzenie textury oraz import do ZBrush'a


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

czytając kilka poradników i grzebiąc w internecie nie uzyskałem pełnego rozwiązania jeśli chodzi o pobieranie textury z agisoftu na program ZBrush.

 

Agisoft dzieli mi model na 4 oddzielne zdjęcia wraz z referencją.

https://zapodaj.net/b4866915b8bfa.jpg.html

b4866915b8bfa.jpg.html>20915699_1690332374371479_828830807_n.jpg

b4866915b8bfa.jpg.html

b4866915b8bfa.jpg.html

 

po wstawieniu pierwszego z nich na model widać że w dobrym miejscu teksturuje:

https://zapodaj.net/894f0558b8e86.png.html

 

Problem jest w tym że nie wiem jak dodać kolejne warstwy textur. Poradniki które czytałem określają oddzielną teksturę na np: głowę, tors, nogi za pomocą maski. Sposób na malowanie przez zdjęcia, mija mi się z celem ponieważ jest 150 zdjęć, a chce dobrze odzwierciedlić teksturę.

 

Sprawa dość prosta, lecz dopiero zaczynam zabawę z programem ZBush, więc myślę że ktoś mógłby użyczyć trochę wiedzy :)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli chodzi o Agisoft Photoscan i połączenie z ZBrushem, to ja sam robię coś takiego (i w sumie tylko z czymś takim się spotkałem):

 

1. Robimy fotki

2. Wrzucamy wszystko do Photoscanu i tworzymy model 3d

3. Eksportujemy model high poly z Photoscanu do ZBrusha

4. Decimation do jakiegoś znośnego polycountu i teraz masz wybór - albo zrobić sobie low poly w Zbrushu albo do retopo użyć jakiegoś innego softu (3dCoat, Blender, Max, Maya, czy co tam wolisz)

5. Jeśli cały czas jesteś w ZBrushu to uvw możesz rozłożyć za pomocą UV Mastera, a jak nie to unwrap za pomocą tych narzędzi, które masz w danym sofcie

6. Eksport modelu low poly

7. Wracamy do Photoscanu i tam dopiero tworzymy teksturę na zaimportowanym modelu. To co Ty wrzuciłeś to widać, że jest wyrzucone domyślnie i że podzielone jest na masę oddzielnych części.

 

Do tego dojdzie jeszcze czyszczenie skanu w ZBrushu i ewentualne dodanie detalu, żeby potem wypalić na tym modelu low poly. Ogólnie przy wszystkich osobach, które coś działają ze skanowaniem to spotkałem się z takim sposobem działania.

Napisano

Najlepiej wbij na fb na grupę o skanowaniu 3d https://www.facebook.com/groups/3dsug/ . Jeśli na necie pojawia się coś fajnego na ten temat, to tam też automatycznie zaraz jest umieszczane. Do tego z samych dyskusji użytkowników można się dużo ciekawych rzeczy dowiedzieć. Konkretnych, darmowych tutoriali Tobie nie podam tak na szybko, ale z płatnych rzeczy to polecam to: https://www.jeffreyianwilson.com/product/3d-scanning-for-games-vfx-vol-1/ - ten akurat jest o Photoscanie. Kolejne części, to już RealityCapture.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności