Napisano 6 Listopad 20177 l Chcę wykorzystać 3ds maxa do nadruku na ubranie - nie tyle zwizualizowania, ile do wyciągnięcia już płaskiej bitmapy po zmapowaniu na obiekcie. Sytuacja wygląda tak: 1. Mam całkiem ładnego unwrapa obiektu. 2. Efekt który mnie interesuje jest po nałożeniu cylindrycznej UVW Mapy. 3. Pytanie w jaki sposób wyciągnąć bitmapy z wzorami (falami?), które powstały po nałożeniu UVW Mapy, ale żeby uniknąć ponowonego unwrapowania - a z wykorzystaniem unwrapa, który mam wyżej?
Napisano 7 Listopad 20177 l Proponuje zainteresować się najnowszym unfoldem 3D. Algorytm tego programu (albo część) zaimplementowali w najnowszej mayi. Działa rewelacyjnie. Można oczywiście zobaczyć program za pomocą triala i przetestować. Serdecznie pozdrawiam.
Napisano 7 Listopad 20177 l Autor Dzięki m198891. Czyli ma możliwości zrobienia powyższego w samym 3ds maxie?
Napisano 7 Listopad 20177 l Ja to bym zrobił przez Render to texture w maxie :) Wypal to sobie jako diffuse map z modelu ze wzorem na ten z ładnym unwrapem Edytowane 7 Listopad 20177 l przez Jedaith
Napisano 7 Listopad 20177 l Autor Dzięki Jedaith za zainteresowanie tematem. Wypalenie diffusa po nadaniu uvmapa powoduje ponowny unwraping (tracę ten ładny :-) i wygląda to tak: W tym sęk żeby wypalić bitmapę po dodaniu uvmapa, ale na ładnym/oryginalnym unwrapie :-) Jakieś pomysły?
Napisano 7 Listopad 20177 l Odznacz opcję auitomatic unwrap itd. Musisz mieć jeden model z oryginalnym unwrap i drugi, który wygląda tak jak chcesz :)
Napisano 8 Listopad 20177 l Autor Na tym screenie widać render textury bez automatycznego unwrapa - czyli bez zmian. Musisz mieć jeden model z oryginalnym unwrap i drugi, który wygląda tak jak chcesz :) Hmm... możesz mi napisać po co dwa obiekty?
Napisano 8 Listopad 20177 l Może spróbuj drugi unwrap załadować na drugi kanał ?? albo edytować tak teksturę , żeby była taka pofalowana ?
Napisano 8 Listopad 20177 l Hmm... możesz mi napisać po co dwa obiekty? Może na screenach pokażę o co chodzi: Jeden obiekt to jest źródłem koloru/tekstury a drugi, docelowy ma właściwy unwrap. - przepalasz z jednego obiektu informację o kolorze na drugi, właściwie zmapowany. Nie wiem jak to prościej wytłumaczyć. Jak coś dalej nie wychodzi to możesz podesłać scenę.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto