Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcę wykorzystać 3ds maxa do nadruku na ubranie - nie tyle zwizualizowania, ile do wyciągnięcia już płaskiej bitmapy po zmapowaniu na obiekcie.

 

 

Sytuacja wygląda tak:

1. Mam całkiem ładnego unwrapa obiektu.

 

1.jpg

 

 

2. Efekt który mnie interesuje jest po nałożeniu cylindrycznej UVW Mapy.

 

2.jpg

 

 

3. Pytanie w jaki sposób wyciągnąć bitmapy z wzorami (falami?), które powstały po nałożeniu UVW Mapy, ale żeby uniknąć ponowonego unwrapowania - a z wykorzystaniem unwrapa, który mam wyżej?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Proponuje zainteresować się najnowszym unfoldem 3D. Algorytm tego programu (albo część) zaimplementowali w najnowszej mayi. Działa rewelacyjnie. Można oczywiście zobaczyć program za pomocą triala i przetestować. Serdecznie pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

Ja to bym zrobił przez Render to texture w maxie :)

Wypal to sobie jako diffuse map z modelu ze wzorem na ten z ładnym unwrapem

Edytowane przez Jedaith
Napisano

Dzięki Jedaith za zainteresowanie tematem.

 

 

Wypalenie diffusa po nadaniu uvmapa powoduje ponowny unwraping (tracę ten ładny :-) i wygląda to tak:

 

 

3.jpg

 

 

W tym sęk żeby wypalić bitmapę po dodaniu uvmapa, ale na ładnym/oryginalnym unwrapie :-)

 

 

 

 

Jakieś pomysły?

Napisano

Na tym screenie widać render textury bez automatycznego unwrapa - czyli bez zmian.

4.jpg

 

Musisz mieć jeden model z oryginalnym unwrap i drugi, który wygląda tak jak chcesz :)

Hmm... możesz mi napisać po co dwa obiekty?

Napisano
Hmm... możesz mi napisać po co dwa obiekty?

Może na screenach pokażę o co chodzi:

tut1jpg_qxperwn.jpg

tut2jpg_qxperww.jpg

tut3jpg_qxperwq.jpg

tut4jpg_qxpersp.jpg

 

Jeden obiekt to jest źródłem koloru/tekstury a drugi, docelowy ma właściwy unwrap. - przepalasz z jednego obiektu informację o kolorze na drugi, właściwie zmapowany. Nie wiem jak to prościej wytłumaczyć. Jak coś dalej nie wychodzi to możesz podesłać scenę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności