yocar Napisano 6 Listopad 2017 Share Napisano 6 Listopad 2017 Chcę wykorzystać 3ds maxa do nadruku na ubranie - nie tyle zwizualizowania, ile do wyciągnięcia już płaskiej bitmapy po zmapowaniu na obiekcie. Sytuacja wygląda tak: 1. Mam całkiem ładnego unwrapa obiektu. 2. Efekt który mnie interesuje jest po nałożeniu cylindrycznej UVW Mapy. 3. Pytanie w jaki sposób wyciągnąć bitmapy z wzorami (falami?), które powstały po nałożeniu UVW Mapy, ale żeby uniknąć ponowonego unwrapowania - a z wykorzystaniem unwrapa, który mam wyżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m198891 Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 Proponuje zainteresować się najnowszym unfoldem 3D. Algorytm tego programu (albo część) zaimplementowali w najnowszej mayi. Działa rewelacyjnie. Można oczywiście zobaczyć program za pomocą triala i przetestować. Serdecznie pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yocar Napisano 7 Listopad 2017 Autor Share Napisano 7 Listopad 2017 Dzięki m198891. Czyli ma możliwości zrobienia powyższego w samym 3ds maxie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jedaith Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 (edytowane) Ja to bym zrobił przez Render to texture w maxie :) Wypal to sobie jako diffuse map z modelu ze wzorem na ten z ładnym unwrapem Edytowane 7 Listopad 2017 przez Jedaith Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yocar Napisano 7 Listopad 2017 Autor Share Napisano 7 Listopad 2017 Dzięki Jedaith za zainteresowanie tematem. Wypalenie diffusa po nadaniu uvmapa powoduje ponowny unwraping (tracę ten ładny :-) i wygląda to tak: W tym sęk żeby wypalić bitmapę po dodaniu uvmapa, ale na ładnym/oryginalnym unwrapie :-) Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jedaith Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 Odznacz opcję auitomatic unwrap itd. Musisz mieć jeden model z oryginalnym unwrap i drugi, który wygląda tak jak chcesz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yocar Napisano 8 Listopad 2017 Autor Share Napisano 8 Listopad 2017 Na tym screenie widać render textury bez automatycznego unwrapa - czyli bez zmian. Musisz mieć jeden model z oryginalnym unwrap i drugi, który wygląda tak jak chcesz :) Hmm... możesz mi napisać po co dwa obiekty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m198891 Napisano 8 Listopad 2017 Share Napisano 8 Listopad 2017 Może spróbuj drugi unwrap załadować na drugi kanał ?? albo edytować tak teksturę , żeby była taka pofalowana ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jedaith Napisano 8 Listopad 2017 Share Napisano 8 Listopad 2017 Hmm... możesz mi napisać po co dwa obiekty? Może na screenach pokażę o co chodzi: Jeden obiekt to jest źródłem koloru/tekstury a drugi, docelowy ma właściwy unwrap. - przepalasz z jednego obiektu informację o kolorze na drugi, właściwie zmapowany. Nie wiem jak to prościej wytłumaczyć. Jak coś dalej nie wychodzi to możesz podesłać scenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się