Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Pojawił mi się poważny problem z normal mapa w SP. Jak widać na załączonych screenach chciałem zrobić baking. Jednak normal mapa została zdeformowana.

Kombinowałem z ustawieniami Dilation width i Max Frontal Distance / Max Rear Distance.

Zrobiłem również inny podział UV mapy. Jednak chyba nie tutaj tkwi problem.

Może ktoś już zetknoł się z takim problemem, lub wie co zrobiłem nie tak ,że ta normal mapa mi się tak posypała.

 

 

Poza tym problemem pytanie jak podchodzic to rozkladu siatki UV w takich modelach (tutaj dachowka) ,ale tez takie modele jak skały, podłoża, wzgórza itp.

 

Za pomoc z góry Dziękuje ;)

Problem01_qxnhwap.jpg

Problem02_qxnhwsq.jpg

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Smoothgroups powinny odpowiadać UV islands. Polecam do tego Textools - darmowy plugin, który robi to z automatu.

textools.jpg

 

Druga sprawa - powinieneś mieć model z cage żeby to się prawidłowo wypaliło.

Napisano

a mógłbyś trochę bardziej omówić albo rzucić jakimś linkiem, jak zrobić to ręcznie. Mam ten Textool ale nie bardzo wiem o co tu chodzi z tymi "Smoothgroups lub UV islands", o co wg z tym chodzi? :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności