szajer19 Napisano 30 Listopad 2017 Napisano 30 Listopad 2017 Witam. Pojawił mi się poważny problem z normal mapa w SP. Jak widać na załączonych screenach chciałem zrobić baking. Jednak normal mapa została zdeformowana. Kombinowałem z ustawieniami Dilation width i Max Frontal Distance / Max Rear Distance. Zrobiłem również inny podział UV mapy. Jednak chyba nie tutaj tkwi problem. Może ktoś już zetknoł się z takim problemem, lub wie co zrobiłem nie tak ,że ta normal mapa mi się tak posypała. Poza tym problemem pytanie jak podchodzic to rozkladu siatki UV w takich modelach (tutaj dachowka) ,ale tez takie modele jak skały, podłoża, wzgórza itp. Za pomoc z góry Dziękuje ;)
Jedaith Napisano 30 Listopad 2017 Napisano 30 Listopad 2017 Smoothgroups powinny odpowiadać UV islands. Polecam do tego Textools - darmowy plugin, który robi to z automatu. Druga sprawa - powinieneś mieć model z cage żeby to się prawidłowo wypaliło.
szajer19 Napisano 30 Listopad 2017 Autor Napisano 30 Listopad 2017 a mógłbyś trochę bardziej omówić albo rzucić jakimś linkiem, jak zrobić to ręcznie. Mam ten Textool ale nie bardzo wiem o co tu chodzi z tymi "Smoothgroups lub UV islands", o co wg z tym chodzi? :P
Jedaith Napisano 30 Listopad 2017 Napisano 30 Listopad 2017 Poczytaj najpierw czym jest smoothing group: https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/files/GUID-1244162D-A063-486C-BD9B-168466F6488B-htm.html Poza przestudiowaniem powyższego polecam poczytać więcej jak działają normalmapy i jak odpowiednio przygotowywać UV, model LP, HP i cage. W internecie jest mnóstwo materiałów. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się