Jump to content

Posypala sie normal mapa


szajer19

Recommended Posts

Witam. Pojawił mi się poważny problem z normal mapa w SP. Jak widać na załączonych screenach chciałem zrobić baking. Jednak normal mapa została zdeformowana.

Kombinowałem z ustawieniami Dilation width i Max Frontal Distance / Max Rear Distance.

Zrobiłem również inny podział UV mapy. Jednak chyba nie tutaj tkwi problem.

Może ktoś już zetknoł się z takim problemem, lub wie co zrobiłem nie tak ,że ta normal mapa mi się tak posypała.

 

 

Poza tym problemem pytanie jak podchodzic to rozkladu siatki UV w takich modelach (tutaj dachowka) ,ale tez takie modele jak skały, podłoża, wzgórza itp.

 

Za pomoc z góry Dziękuje ;)

Problem01_qxnhwap.jpg

Problem02_qxnhwsq.jpg

Link to comment
Share on other sites

Poczytaj najpierw czym jest smoothing group: https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/files/GUID-1244162D-A063-486C-BD9B-168466F6488B-htm.html

normalmap_qxnrrew.jpg

 

Poza przestudiowaniem powyższego polecam poczytać więcej jak działają normalmapy i jak odpowiednio przygotowywać UV, model LP, HP i cage. W internecie jest mnóstwo materiałów. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy