ciastuch Napisano 5 Grudzień 2017 Napisano 5 Grudzień 2017 Witam. Mam pytanie jako lamus w Gameart do masterów. Buduję sobie pierwszą postać do gry i nasunęło mi się pewne pytanie. Chodzi o model low poly, nad którym teraz pracuję. Czy takie rozwiązanie jest/będzie ok? [ATTACH=CONFIG]104572[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104573[/ATTACH] Chodzi tu o groupsmooth. Czy model dobrze będzie się prezentował w zaznaczonym przeze mnie miejscu po wrzuceniu na niego wypalonej normal mapy z HP, czy muszę przebudować model LP, żeby to wyglądało lepiej jako jedna smoothgrupa? Czy konieczne jest narzucenie jednej smoothgrupy na cały model, czy trzeba niemi popracować w tym miejscu? I Zawsze wydawało mi się, że do GameArtu narzuca się jedną smoothgrupę na cały model. Proszę o rozwianie moich wątpliwości i pomoc, bo lama ze mnie :) Ciastuch.
ciastuch Napisano 5 Grudzień 2017 Autor Napisano 5 Grudzień 2017 A może to wszystko o kant d... ? Może topologia siatki powinna być inna? Nie znam się, proszę o pomoc raz jeszcze. :) Ciastuch.
zbyszko Napisano 8 Grudzień 2017 Napisano 8 Grudzień 2017 Jedna smooth grupa jak nałożysz normal mapę powinno być ok.
ciastuch Napisano 10 Grudzień 2017 Autor Napisano 10 Grudzień 2017 Dzięki zbyszko za podpowiedź. Z tego co przeglądam siatki modeli low poly widzę teraz, że każdy element modelowany jest oddzielnie, a u mnie paski z obrazka powyżej połączone są razem z ciałem. Czyli na ogół powinienem budować model tak, że każdy element budować oddzielnie, tak?
brain Napisano 24 Grudzień 2017 Napisano 24 Grudzień 2017 Tak. Nigdy nie staraj się łączyć mesh zbroi z meshem ciała, chyba że chcesz zaoszczędzić dużo poly np. na mobile. Ogólnie zależy wszystko jak też będzie to zrobione w grze bo np. jak masz grę gdzie postać zmienia ubranie/zbroję to łatwiej jest to zrobić jak masz model ciała + oddzielny model ubrania/zbroi.
ciastuch Napisano 24 Grudzień 2017 Autor Napisano 24 Grudzień 2017 No, dzięki za konkretną odpowiedź :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się