Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Mam pytanie jako lamus w Gameart do masterów.

Buduję sobie pierwszą postać do gry i nasunęło mi się pewne pytanie.

Chodzi o model low poly, nad którym teraz pracuję. Czy takie rozwiązanie jest/będzie ok?

 

[ATTACH=CONFIG]104572[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104573[/ATTACH]

 

Chodzi tu o groupsmooth. Czy model dobrze będzie się prezentował w zaznaczonym przeze mnie miejscu po wrzuceniu na niego wypalonej normal mapy z HP, czy muszę przebudować model LP, żeby to wyglądało lepiej jako jedna smoothgrupa? Czy konieczne jest narzucenie jednej smoothgrupy na cały model, czy trzeba niemi popracować w tym miejscu? I Zawsze wydawało mi się, że do GameArtu narzuca się jedną smoothgrupę na cały model.

Proszę o rozwianie moich wątpliwości i pomoc, bo lama ze mnie :)

Ciastuch.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

A może to wszystko o kant d... ? Może topologia siatki powinna być inna? Nie znam się, proszę o pomoc raz jeszcze. :)

Ciastuch.

Napisano
  • Autor

Dzięki zbyszko za podpowiedź. Z tego co przeglądam siatki modeli low poly widzę teraz, że każdy element modelowany jest oddzielnie, a u mnie paski z obrazka powyżej połączone są razem z ciałem. Czyli na ogół powinienem budować model tak, że każdy element budować oddzielnie, tak?

Napisano

Tak. Nigdy nie staraj się łączyć mesh zbroi z meshem ciała, chyba że chcesz zaoszczędzić dużo poly np. na mobile. Ogólnie zależy wszystko jak też będzie to zrobione w grze bo np. jak masz grę gdzie postać zmienia ubranie/zbroję to łatwiej jest to zrobić jak masz model ciała + oddzielny model ubrania/zbroi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności