Napisano 15 Grudzień 20177 l Witam, co jest główną przyczyną tego że podczas exportu textury są pomijane a zamiast nich jest kolor, i to jeszcze taki gdzie w ogóle z nim nie pracowałem? To jest mój drugi projekt tak robiony, na wcześniejszym ( inny projekt ) zostało nałożone zdjęcie, po czym Max normalnie wyeksportował łącznie z tekturą, ( plik jpg był nawet w innej lokalizacji ) a przy drugim takie problemu. Czemu on ich nie widzi ?
Napisano 15 Grudzień 20177 l Format .obj przenosi tylko informacje o geometrii. To po pierwsze. Tekstura nie jest częścią sceny, jest w niej tylko ścieżka do tekstury gdzieś np. na dysku. To co Cię interesuje to zachowanie relacji: obiekt( który masz w scenie w programie) - shader/materiał - tekstura ( którą masz w końcu gdzieś na dysku ). Dopilnuj opcji exportu i właściwego formatu pliku, żeby nie utracić wyżej wymienionej informacji. Spróbuj np. .max lub .fbx. To taki strzał. Jeśli nie pomoże to napisz więcej o tym co robisz i co chcesz osiągnąć.
Napisano 15 Grudzień 20177 l Autor Dzięki za odpowiedź ! Mam do zrobienia modele 3D do jakieś wymyślonej firmy padło na linie lotnicze, zrobiłem bilbord taki co stoi zazwyczaj na autostradach + model samolotu. W projekcie bilbordu dodałem zdjęcie ( logo firmy ) na bilbord i exportowałem jako .obj . Max świetnie to wyeksportował łącznie z tym zdjęciem nałożonym. W drugim projekcie nałożyłem logo na samolot + dodałem kolory ale już Max nie wyeksportował kolorów i materiału, czy to przypadek czy mu się pomyliło ? Spoko zaraz zobaczę te drugie formaty ale chciałbym jako obiekt wyeksportować najlepiej do Photoshopa gdzie dodam inne zdjęcie np otoczenie Pozdrawiam
Napisano 16 Grudzień 20177 l Autor Ok problem rozwiązany Bilbord był szary kompletnie bez kolorów tylko tektura nałożona ( zwykła ) a na samolocie jakimś cudem dałem VRay textury po czym Max tego nie eksportował a zwykłe jak najbardziej Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto