Napisano 10 Styczeń 20187 l Zależy mi, by pivot znajdował się w konkretnym miejscu i minimum oś Y była skierowana w konkretnym kierunku. Potrafię mniej więcej precyzyjnie robić to ręcznie center object/rotation/move, jednak przy ponad 100 obiektach to zwariowane. Tworzę sferę, wyodrębniam z niej każdy polygon osobno z nadaną grubością. I teraz chciałbym, by pivot znajdował się na środku zewnętrznego/frontowego polygona, to raz, a dwa, by oś Y pivota była prostopadła do tego frontowego polygona i wycelowana tak, by kawałek można było wyjąć i włożyć ze sfery. 1. Brakuje mi przy ustawianiu pivota takiej opcji, która pozwala przypisać go do konkretnego polygona. A jego środek wyznaczyć np. poprzez określenie wierzchołków polygona. 2. Czy możliwe jest kopiowanie pivotów i przypisywanie ich innym obiektom? 3. Czy da się wskazać miejsce pivota np. przez wskazanie wierzchołka? Mam bardzo małą wiedzę na temat pivotów, dlatego będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam:).
Napisano 10 Styczeń 20187 l może tu coś znajdziesz: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/align-pivot-to-direction https://forums.autodesk.com/t5/3ds-max-forum/aligning-pivot-to-a-polygon-s-normal/td-p/5231529 Przypisujesz pivot innemu obiektowi robiąc attach i detach poprzez editable poly
Napisano 10 Styczeń 20187 l AD 1 i 3: Włącz toolbar Snaps (prawym w puste miejsce i z rozwijanej listy - snaps http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2017/ENU/?guid=GUID-765F6BF4-AE16-4BC6-AFF2-B1BA4C9D6770 Przy zaznaczonym Affect Pivot Only, przesuwasz swój pivot z włączonmym Enable Axis Constrains in Snaps Toogle (ostatni ikona z toolbaru skrót [Alt] + [D] ), łapiąc za środek gizma (wszystkie 3 osie) przesuwasz go sobie snapująć do wierzchołka, krawędzi lub poligonu (w zależności jaki snap ustawisz)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto