diman0208 Napisano 22 Styczeń 2018 Napisano 22 Styczeń 2018 Mam problem z oświetleniem w blenderze. Chciałbym, żeby blender nie brał w ogóle pod uwagę oświetlenia. Jak ładuję zdjęcie na teksturę, żeby odwzorował te same barwy. Teraz jak zmieniam położenie kamery, to raz jest jaśniej a raz ciemniej. Gdzie można to zmienić?
JediWebster Napisano 22 Styczeń 2018 Napisano 22 Styczeń 2018 Mam problem z oświetleniem w blenderze. Chciałbym, żeby blender nie brał w ogóle pod uwagę oświetlenia. Jak ładuję zdjęcie na teksturę, żeby odwzorował te same barwy. Teraz jak zmieniam położenie kamery, to raz jest jaśniej a raz ciemniej. Gdzie można to zmienić? Chcesz by było bez shadingu? W internalu łącz funkcję shadeless. W cycku to powinno działać na tej samej zasadzie:
PawelB Napisano 22 Styczeń 2018 Napisano 22 Styczeń 2018 Niezbyt zrozumiałem co tam się u Ciebie dzieje podczas zmiany położenia kamery. Jeśli chcesz aby obiekty na scenie nie reagowały na oświetlenie to możesz dać wszystkim obiektom shader emission i do niego podpinać tekstury. Wtedy każdy obiekt będzie lampą, ale nie będzie odbierał światła z innych obiektów oraz nie będzie otrzymywał cieni. Kolejna możliwość to zwykły diffuse shader z podpiętą teksturą. Każdemu z obiektów wyłączasz w Cycles Settings-->Shadow i w ustawieniu świata odpalasz AO.
groh Napisano 22 Styczeń 2018 Napisano 22 Styczeń 2018 Taka szybka wersja bez bawienia sie layerami. Materiał emission ktory nie oświetla sceny ale się odbija. Nie wrażliwy na inne źródła światła. Jak by się miał nie odbijać mozna wyrzucić mix shader podłączony do glossy depth.
diman0208 Napisano 22 Styczeń 2018 Autor Napisano 22 Styczeń 2018 Chyba źle teksturę wstawiałem. Shadeless pomogło :) Dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się