Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem z oświetleniem w blenderze. Chciałbym, żeby blender nie brał w ogóle pod uwagę oświetlenia. Jak ładuję zdjęcie na teksturę, żeby odwzorował te same barwy. Teraz jak zmieniam położenie kamery, to raz jest jaśniej a raz ciemniej. Gdzie można to zmienić?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Mam problem z oświetleniem w blenderze. Chciałbym, żeby blender nie brał w ogóle pod uwagę oświetlenia. Jak ładuję zdjęcie na teksturę, żeby odwzorował te same barwy. Teraz jak zmieniam położenie kamery, to raz jest jaśniej a raz ciemniej. Gdzie można to zmienić?

 

Chcesz by było bez shadingu?

 

W internalu łącz funkcję shadeless.

 

W cycku to powinno działać na tej samej zasadzie:

 

shadelessnodesetup.png

Napisano

Niezbyt zrozumiałem co tam się u Ciebie dzieje podczas zmiany położenia kamery. Jeśli chcesz aby obiekty na scenie nie reagowały na oświetlenie to możesz dać wszystkim obiektom shader emission i do niego podpinać tekstury. Wtedy każdy obiekt będzie lampą, ale nie będzie odbierał światła z innych obiektów oraz nie będzie otrzymywał cieni.

Kolejna możliwość to zwykły diffuse shader z podpiętą teksturą. Każdemu z obiektów wyłączasz w Cycles Settings-->Shadow i w ustawieniu świata odpalasz AO.

Napisano

Taka szybka wersja bez bawienia sie layerami. Materiał emission ktory nie oświetla sceny ale się odbija. Nie wrażliwy na inne źródła światła. Jak by się miał nie odbijać mozna wyrzucić mix shader podłączony do glossy depth.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności