Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

zwracam sie z wielka prosba do forumowiczow!jestem poczatkujacym 3ds maxofanem. mam problemik. polega on na tym ze nie wiem jak zrobic luk.np luk z cegly w akweduktach rzymskich lub luk w bramie wjazdowej itd. jesli znacie jakies tutoriale na ten temat lub jessli chcecie podzielic sie wiedza z gory dziekuje . szymonides

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dzieki serdeczne aniu.zastosowalem sie do twoich wskazowek i wyszlo.choc po mapowaniu uklad ceglowek jeszcze nie taki jak powinien byc.ale to do poglowkowania.teraz zabralem sie do umieszczenia luku w scianie.zrobilem to tak:

umiescilem luk w scianie ktora zrobilem z box'u

skopiowalem luk i jego kopie schowalem(hide)

zastosowalem operacje boolean'owska (subtraction A-B) i orginalny luk zniknal po poeracji

usunalem reszte tzn kawalek sciany ponizej luku i zostal sam fragment sciany powyzej luku

opcja unhide i luk wraca na swoje miejsce!!

mam wrazenie ze jest jakis mniej skomplikowany sposob. a poza tym czytalem ze operacje boolean'owskie nie sa zbyt dobrym sposobem.

jeszcze raz dzieki serdeczne. szymonides

Napisano

wyczyscic siatke po booleanie? dokladnie nie wiem o co chodzi ale dzieki za pomoc sprawdze moze cos wymysle . a jesli sie odezwiesz to prosze opisz dokladniej o co chodzi! dzieki

Napisano

ja bym to zrobila tak, najpierw ten tube, z niego wyekstrudowac slupy w dol, potem wyekstrudowac boczne poligony, nastepnie usunac te poligony i poprzesuwac boczne wertexy tak zeby bylo prostokatnie, (czyli od przodu patrzac, masz jeden rzadek poligonow na zaokraglenie i nastepny jako przejscie do prostokatnosci) potem z muru usunac poligony w wielkosci mniej wiecej tego prostokatu, potem attach i zweldowac (target weld).

robilam w ten sposob okragle okna, i wyszlo calkiem dobrze

 

jak chcesz booleanowac, to sobie autocada zalatw, bo te booleany w maksie sa do niczego

Napisano

Aby łuk miał automatycznie "wykrzywione" mapowanie możesz go zrobić z boxa z odpowiednią ilością podziałów, na który najpierw nakładasz takie mapowanie, jak Ci odpowiada, a następnie deformujesz go modyfikatorem BEND i wygina się w łuk razem z mapowaniem. To prostsze niż wygięcie samej bitmapy cegieł bo przecież najwspanialszy Photoshop bez odpowiednich pluginów - TEGO NIE POTRAFI!

Następnie wtapiasz taki łuk w pozostałe obiekty bez stosowania booleana (po prostu włóż go tam - gdzie ma być) ALE możesz też "rozebrać" taki obiekt (detach polygons) na składniki i/lub bez rozbierania przyłączyć go do reszty "akweduktu" - mapowanie NIE MA PRAWA SIĘ ZNIEKSZTAŁCIĆ nawet jeśli zaczniesz weldować jego vertexy z resztą obiektu! To niewątpliwie zaleta, mapowanie zniszczy się dopiero wtedy, gdy zastosujesz Extrude na jego ściankach lub przypiszesz jeszcze raz modyfikator UVW...

 

Pozdro

Napisano

Przeksztalcenie np. do editable poly i usuniecie bykow w siatce. Zobacz jak wygladaja wierzcholki: czesc bedzie niepolaczona: np. na jednej krawedzi dwa face'y, ktore powinny sie laczyc maja swoje wierzcholki na roznych wysokosciach. Nie moge teraz zrobic zrzutu, ale jak zobaczysz to sie zorientujesz o czym mowa (wlacz F4 - pokaze ci siatke na zacienionym obiekcie)

Napisano

no to mamy tutoriala z prawdziwego zdarzenia! dzieki serdeczne !!!nie sprawdzilem tego jeszcze dokladnie ale sprobuje dzisiaj wieczorkiem. mam nadzieje ze luk nie bedzie sprawial juz zadnych klopotow . sprawa jednak jeszcze otwarta.moze ktos jeszcze zaszczyci nas pomyslami!! jeszcze raz dzieki!!!

Napisano

Zamiast lofta można zacząć tak jak pisze MareG, a potem, zamiast Benda, narzucić path deforma:) Może być łatwiej niż edycja juz wykrzywionego łuku.

Napisano

Na 3d-palace (3d-palace.com) jest video-tut o robieniu okna w katedrze bez booleana. Tylko trzeba najpierw sciagnac programik z 3d-palace a po zainstalowaniu kliknac link i wybrac "otworz". Automatycznie odpali sie programik i zacznie sciagac. Aha - no i trza sie zajere... zarjere... znaczy zapisac ;-)

Napisano

do anii ! niestety nie rozumiem o czym piszesz! extrude-boczne poligony , to jeszcze kojarze. ale dalej ...bardzo to skomplikowane, potrafie stworzyc luk ale jak go polaczyc ze sciana?jesli chce extrudowac poligony z gornych fragmentow luku to mam problem

Napisano

Mozliwosci ci od groma :-)

1) sproboj w innym programie

2) sprawdz co za kodek

3) moze cos sie zwalilo przy downloadzie

 

A! Jesli sciagnales plik 3dp, to sluzy on tylko do zainicjowania sciagania pliku. Dlatego przy jego pobieraniu nalezy wybrac Otworz, a NIE zapisz. Wtedy uruchamia sie downloader i ciagnie plik do swojego katalogu.

Napisano

czesc paulus ! sciagnalem jeszcze raz ! to samo.mam plik church 18 MB.probuje go obejrzec uzywajac divex player'a. wciaz nic. probuje quick time'a nic?albo ja durny jakis albo cos zle robie - tylko co i kiedy oto zagadkowe pytanie? pozdrawiam cie serdecznie szymonides

Napisano

bilay dzieki serdeczne !!!! w koncu widze tego tutoriala!!! jest bardzo wporzo!brakuje tylko glosu lektora ale z obrazem tez jest ok!(z drugiej strony jestem ciekaw dlaczego nie slychac glosu ?)jeszcze raz dzieki bilay. a propos luku : sprawa jeszcze otwarta ! mile widziane wlasne sposoby!!!!!!!!!!!1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności