szymonides Napisano 7 Listopad 2004 Napisano 7 Listopad 2004 zwracam sie z wielka prosba do forumowiczow!jestem poczatkujacym 3ds maxofanem. mam problemik. polega on na tym ze nie wiem jak zrobic luk.np luk z cegly w akweduktach rzymskich lub luk w bramie wjazdowej itd. jesli znacie jakies tutoriale na ten temat lub jessli chcecie podzielic sie wiedza z gory dziekuje . szymonides
Ania Napisano 7 Listopad 2004 Napisano 7 Listopad 2004 zrob objekt tube, z opcja slice (from 0 to 180), potem daj na to edit mesh i extruduj reszte luku.
szymonides Napisano 7 Listopad 2004 Autor Napisano 7 Listopad 2004 dzieki serdeczne aniu.zastosowalem sie do twoich wskazowek i wyszlo.choc po mapowaniu uklad ceglowek jeszcze nie taki jak powinien byc.ale to do poglowkowania.teraz zabralem sie do umieszczenia luku w scianie.zrobilem to tak: umiescilem luk w scianie ktora zrobilem z box'u skopiowalem luk i jego kopie schowalem(hide) zastosowalem operacje boolean'owska (subtraction A-B) i orginalny luk zniknal po poeracji usunalem reszte tzn kawalek sciany ponizej luku i zostal sam fragment sciany powyzej luku opcja unhide i luk wraca na swoje miejsce!! mam wrazenie ze jest jakis mniej skomplikowany sposob. a poza tym czytalem ze operacje boolean'owskie nie sa zbyt dobrym sposobem. jeszcze raz dzieki serdeczne. szymonides
szymonides Napisano 8 Listopad 2004 Autor Napisano 8 Listopad 2004 wyczyscic siatke po booleanie? dokladnie nie wiem o co chodzi ale dzieki za pomoc sprawdze moze cos wymysle . a jesli sie odezwiesz to prosze opisz dokladniej o co chodzi! dzieki
Ania Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 ja bym to zrobila tak, najpierw ten tube, z niego wyekstrudowac slupy w dol, potem wyekstrudowac boczne poligony, nastepnie usunac te poligony i poprzesuwac boczne wertexy tak zeby bylo prostokatnie, (czyli od przodu patrzac, masz jeden rzadek poligonow na zaokraglenie i nastepny jako przejscie do prostokatnosci) potem z muru usunac poligony w wielkosci mniej wiecej tego prostokatu, potem attach i zweldowac (target weld). robilam w ten sposob okragle okna, i wyszlo calkiem dobrze jak chcesz booleanowac, to sobie autocada zalatw, bo te booleany w maksie sa do niczego
MareG Napisano 8 Listopad 2004 Napisano 8 Listopad 2004 Aby łuk miał automatycznie "wykrzywione" mapowanie możesz go zrobić z boxa z odpowiednią ilością podziałów, na który najpierw nakładasz takie mapowanie, jak Ci odpowiada, a następnie deformujesz go modyfikatorem BEND i wygina się w łuk razem z mapowaniem. To prostsze niż wygięcie samej bitmapy cegieł bo przecież najwspanialszy Photoshop bez odpowiednich pluginów - TEGO NIE POTRAFI! Następnie wtapiasz taki łuk w pozostałe obiekty bez stosowania booleana (po prostu włóż go tam - gdzie ma być) ALE możesz też "rozebrać" taki obiekt (detach polygons) na składniki i/lub bez rozbierania przyłączyć go do reszty "akweduktu" - mapowanie NIE MA PRAWA SIĘ ZNIEKSZTAŁCIĆ nawet jeśli zaczniesz weldować jego vertexy z resztą obiektu! To niewątpliwie zaleta, mapowanie zniszczy się dopiero wtedy, gdy zastosujesz Extrude na jego ściankach lub przypiszesz jeszcze raz modyfikator UVW... Pozdro
Darthapul Napisano 9 Listopad 2004 Napisano 9 Listopad 2004 Przeksztalcenie np. do editable poly i usuniecie bykow w siatce. Zobacz jak wygladaja wierzcholki: czesc bedzie niepolaczona: np. na jednej krawedzi dwa face'y, ktore powinny sie laczyc maja swoje wierzcholki na roznych wysokosciach. Nie moge teraz zrobic zrzutu, ale jak zobaczysz to sie zorientujesz o czym mowa (wlacz F4 - pokaze ci siatke na zacienionym obiekcie)
szymonides Napisano 9 Listopad 2004 Autor Napisano 9 Listopad 2004 no to mamy tutoriala z prawdziwego zdarzenia! dzieki serdeczne !!!nie sprawdzilem tego jeszcze dokladnie ale sprobuje dzisiaj wieczorkiem. mam nadzieje ze luk nie bedzie sprawial juz zadnych klopotow . sprawa jednak jeszcze otwarta.moze ktos jeszcze zaszczyci nas pomyslami!! jeszcze raz dzieki!!!
kozioo Napisano 9 Listopad 2004 Napisano 9 Listopad 2004 Zamiast lofta można zacząć tak jak pisze MareG, a potem, zamiast Benda, narzucić path deforma:) Może być łatwiej niż edycja juz wykrzywionego łuku.
Darthapul Napisano 9 Listopad 2004 Napisano 9 Listopad 2004 Na 3d-palace (3d-palace.com) jest video-tut o robieniu okna w katedrze bez booleana. Tylko trzeba najpierw sciagnac programik z 3d-palace a po zainstalowaniu kliknac link i wybrac "otworz". Automatycznie odpali sie programik i zacznie sciagac. Aha - no i trza sie zajere... zarjere... znaczy zapisac ;-)
szymonides Napisano 9 Listopad 2004 Autor Napisano 9 Listopad 2004 do anii ! niestety nie rozumiem o czym piszesz! extrude-boczne poligony , to jeszcze kojarze. ale dalej ...bardzo to skomplikowane, potrafie stworzyc luk ale jak go polaczyc ze sciana?jesli chce extrudowac poligony z gornych fragmentow luku to mam problem
szymonides Napisano 9 Listopad 2004 Autor Napisano 9 Listopad 2004 paulus dzieki za cynk zaraz sprawdzam!!!!!!!
Darthapul Napisano 10 Listopad 2004 Napisano 10 Listopad 2004 Downloader: http://3d-palace.com/3dpalace_downloader.exe i plik do tutka o tworzeniu okna: http://3d-palace.com/downloader/312.3dp (jest w dziale Tutorials w The Max Help Request Box) Kliknij go prawym klawiszem myszy i wybierz otwórz - musisz wpierw zainstalowac downloadera. Ja to zrobiłem i komp mi jeszcze działa ;-) No i muszisz się zarejestrować i zalogować.
szymonides Napisano 13 Listopad 2004 Autor Napisano 13 Listopad 2004 witam cie paulus!! wciaz problemik ! lekcje skopiowalem tylko jak ja odtworzyc??? z media player nie da rady ! why?
Darthapul Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 Mozliwosci ci od groma :-) 1) sproboj w innym programie 2) sprawdz co za kodek 3) moze cos sie zwalilo przy downloadzie A! Jesli sciagnales plik 3dp, to sluzy on tylko do zainicjowania sciagania pliku. Dlatego przy jego pobieraniu nalezy wybrac Otworz, a NIE zapisz. Wtedy uruchamia sie downloader i ciagnie plik do swojego katalogu.
szymonides Napisano 14 Listopad 2004 Autor Napisano 14 Listopad 2004 czesc paulus ! sciagnalem jeszcze raz ! to samo.mam plik church 18 MB.probuje go obejrzec uzywajac divex player'a. wciaz nic. probuje quick time'a nic?albo ja durny jakis albo cos zle robie - tylko co i kiedy oto zagadkowe pytanie? pozdrawiam cie serdecznie szymonides
Darthapul Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 A z jakim roszszerzeniem? Czesc plikow byla zipowana....
Bilay Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 zassaj inne kodeki albo odpal przez camtasia player (zresztą do tego też są kodeki i nie bedziesz potrzebował player'a camtasii :P )
szymonides Napisano 15 Listopad 2004 Autor Napisano 15 Listopad 2004 bilay dzieki serdeczne !!!! w koncu widze tego tutoriala!!! jest bardzo wporzo!brakuje tylko glosu lektora ale z obrazem tez jest ok!(z drugiej strony jestem ciekaw dlaczego nie slychac glosu ?)jeszcze raz dzieki bilay. a propos luku : sprawa jeszcze otwarta ! mile widziane wlasne sposoby!!!!!!!!!!!1
Darthapul Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 .... poniewaz czesc tutkow jest zrobiona bez dzwieku. Albo autor mial chrypke ;-)
szymonides Napisano 15 Listopad 2004 Autor Napisano 15 Listopad 2004 tobie paulus tez wielkie dzieki! przejrzalem tutka - o to chodzilo! jest extra!
Darthapul Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 Alez nie ma za co :-) Grunt ze sie przydalo! Powodzenia!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się