Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
Freeztyle

Maya File Path Editor.

Question

Witam, otóż mam pewien drażniący problem. Mianowicie mam do edycji meshe zapisane w blenderze. Eksportuję je jako obj do Mayki po czym program wyświetla info o braku tekstur (co jest normalne). Modele które edytuję mają niekiedy po 200 tekstur no i ja oczywiście aby ręcznie nie musieć wskazywać ścieżki dla każdej tekstury, korzystam z narzędzia File Path Editor. Niestety narzędzie to jest bardzo czułe na wszelkie znaki. Widzi różnicę między znakami dużymi i małymi przez co tekstura która ma na dysku nazwę "aaa.tga" nie zostanie wczytana do programu który szuka tekstury "AAA.tga". Rodzi to niestety komplikacje, ponieważ niektóre tekstury zostają wczytane, innych natomiast program nie łyka ponieważ wielkość liter w nazwach się nie zgadza. Załączam filmik obrazujący problem: [video=youtube_share;oMF-usT6sos]

Jest jakiś sposób aby zmusić to narzędzie do ignorowania wielkości liter a jedynie kazać mu zwracać uwagę na nazwę? Ewentualnie może macie jakiś inny pomysł? Liczę na pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

a próbowałeś FBX. Export z blendera jest całkiem spoko, moze tu się sprawa rozwiąże

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Próbowałem owszem puścić to innym formatem, ale z góry zakładałem że to raczej nie pomoże. Problem leży tu już w blenderze gdzie te nazwy tekstur są pisane dużymi literami. Odkryłem natomiast coś innego. Mianowicie plik .mtl który jest dodawany do ekportu wraz z obj, można bez problemu otworzyć za pomoca notatnika i edytować w nim poszczególne linie. Informacje o teksturach są zapisywane w tym pliku według schematu:Q0CiatA.jpgSzkoda że nazwy tych tekstur na dysku nie są pisane jakoś według konkretnego schematu, że np po każdej podłodze _ pisana jest wielka litera. Wtedy dałoby się zrobić do tego skrypt w c++ który zmienia wielkość liter w co n-tej linijce. Chyba że macie może jakiś inny pomysł co do tego pliku .mtl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie znam Mayki ale znam Blendera i często importuje do niego rożne dziwactwa. Przydatny jest Autodesk FBX Converter. Spróbuj prze konwertować OBJ do FBX w nim. Moze importer FBX w Mayce jest sprytniejszy ... :) Jeszcze został Albemic do sprawdzenia. Tego nie miałem okazji przetestować jako export no ale moze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy