Jump to content
kapibaar

Maya viewport visual glitch. POTRZEBNA POMOC!!

Recommended Posts

Witam. Na wstępie zaznaczam, że jestem Blenderowcem i Mayę znam pobieżnie, na tyle na ile muszę, stąd moja frustracja. Korzystając z programu Maya natrafiłem na pewien bardzo frustrujący problem na który nie jestem w stanie znaleźć rozwiązania. Opiszę go szczegółowo poniżej: zaimportowałem do Mayi model wypuszczony z iClone7 wraz z rigiem, zrobiłem retarget używając HumanIK, po czym zaimportowałem plik mocap i wypaliłem go na control rigu celem wyczyszczenia. W pliku mocap aktor często podpierał się, łapał za twarz czy za biodra, co w surowym mocapie wygląda bardzo niechlujnie i wymaga wyczyszczenia. Jako, że ręczne czyszczenie takiego ślizgania daje bardzo pokraczny, nie profesjonalny wynik zdecydowałem, że użyję do tego celu lokatorów i constrainów. Do wyśledzenia ruchu np samej brody, albo samego łokcia użyłem skryptu RivetButton (czy jakoś tak) który po odpaleniu umieszcza w miejscu zaznaczenia krawędzi lokator i parentuje go z tymi krawędziami. Aby uniknąć zbędnego skomplikowania konstrukcji ruch lokatora wypaliłem, a jego constraina usunąłem. Do wypalonego locatora podczepiłem kontrolkę IK dłoni co w efekcie dało zamierzony efekt - płynny ruch ręki trzymającej brodę. Ów ramię było oparte na drugiej dłoni, więc analogicznie chciałem ją podpiąć tą samą metodą, tym razem pod łokieć prawej ręki. Zabieg udał się, lecz po sparentowaniu mesh nagle skurczył się w niekształtną formę u stop szkieletu co zatrzymało moją moją pracę, która stoi do dziś. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak poradzić sobie z takim bugiem? Do postu dołączam przykładowy film.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na szybko, bo w Motion Builderze też się czasami różne kwiatki potrafią robić jak robisz constraint effectora. Kliknij sobie tam w Character Controll prawym na ten effector co go chcesz podpiąć i daj Create Aux Effector i tego podpinaj pod nulla. Mam nadzieje, że się nie sypnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Na szkielecie działa, jednak mesh dalej nie chce za nim podążać. Spójrz na żółte komunikaty MELa, może coś z tego rozumiesz?https://www.youtube.com/watch?v=b7BGfx5y7s0&feature=youtu.be

 

- - - Połączono posty - - -

 

Ominąłem to w ten sposób, że zamiast podpinać do riveta, podpiąłem do kontrolki łokcia czy brzucha. Mesh już się nie kurczył. jednak ten efekt jest nie satysfakcjonujący

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, coś dziwnie to działa bo jak tworzysz Aux Effector to ręką powinna być do niego przypięta, a u Ciebie to pływa... może tam jakiś loop z constrainów Ci się zrobił?

Jak chcesz to wyślij scenę to zerknę o co tam może chodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten żółty komunikat to informacja o cyklu w czymś co się nazywa Dependency Graph. A mesh Ci się kolapsuje pewnie dlatego że głupieje HIK (pewnie właśnie przez cykl).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak właśnie myślałem, że chodzi o jakieś zapętlenie relacji. Niestety nie wiem co dalej z tym zrobić :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy