Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Postanowiłem ten wątek umieścić w dziale game-art, ponieważ wiem, że większość z was (nas) na co dzień pracuje na obj. lub fbx. Chodzi mi konkretnie o eksport do fbx. Pytań mam kilka: 1. Mam kilka obiektów, które mam rozłożone na warstwach. Zaznaczam jakiś obiekt (np. jedną warstwę), eksportuję do fbx. I jest git. Problem pojawia się gdy IMPORTUJĘ plik do Maxa. Okazuje się, że razem z meshem eksportowane są pozostałe warstwy, ale tylko ich opisy. Czyli otwierając listę z warstwami mam podstawową warstwę modelem i dodatkowo np. 25 pozostałych warstw, które są w środku puste. Obchodzę to w ten sposób, że przed eksportem usuwam wszystko co jest mi niepotrzebne, ale jest to irytujące i czasochłonne. 2. Eksportuję fbx. z materiałami, ale po w graniu nigdy nie jest załączona normal mapa pomimo tego, że wyeksportowałem mesh z "podglądem" wszystkich materiałów -Show Realistic Material in Viewport jest włączone i "wciśnięte". 3. Po wyeksportowaniu pliku do fbx. i wrzuceniu go do Unity lub Marmoset czasem model wrzuca się z materiałami, a czasem bez. Od czego to zależy? Tak jak pisałem w punkcie nr 2 materiały są zawsze załączone. 4. Dlaczego mój post jest wyświetlany bez akapitów? :) Bardzo dziękuję za pomoc.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano
3. Po wyeksportowaniu pliku do fbx. i wrzuceniu go do Unity lub Marmoset czasem model wrzuca się z materiałami, a czasem bez. Od czego to zależy? Tak jak pisałem w punkcie nr 2 materiały są zawsze załączone
Jeśli chodzi o Unity: zwróć uwagę na opcje importu materiałów przy imporcie modelu. Materiały mogą być szukane w projekcie, odpowiednich folderach, po nazwie materiału/nazwie tekstury. 1jpg_qnnsarh.jpg2jpg_qnnsahq.jpg Z przypisaniem odpowiednich tekstur do odpowiednich slotów może być problem, inna sprawa, że często układ tekstur (np. w Standard Shaderze masz w kanałach RGBA pojedynczej tekstury kolejno: R: Metalness G: Occlusion B: Height A: Smoothness) jest i tak różny od tego jak ustawiasz materiały w programie do 3D. Jak masz porządek w strukturze folderów i plików to nie zajmuje to dużo czasu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności